به گزارش ایرنا،«حسین بختیاری» روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اراک افزود: اصناف با بهره گیری از بازرسان نظارت بر اقلام پرمصرف ایام نوروز را کنترل می کنند تا علاوه بر تنگناهای اقتصادی گرانفروشی صورت نگیرد.
وی اظهار داشت: نظارت مداوم بازرسان موجب می شود که محیط ناامن برای سودجویان ایجاد شود و مردم در سایه این امنیت مایحتاج نوروز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.
فرماندار اراک در ادامه گفت: 900 مورد بازرسی اصناف در طول روز از کسبه شهرستان اراک با هدف جلوگیری از تخلفات صنفی انجام می شود.
بختیاری افزود: 25 تیم 2 نفره در بازرسی های صنفی اراک حضور دارند و مردم نیز می توانند گزارش تخلف های احتمالی واحدهای صنفی را به سامانه تلفنی گزارش کنند.
بختیاری افزود: دهیاران شهرستان در ایام نوروز برای مدیریت بحران در مواقع احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند و از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز که در ایام تعطیلات نوروز افزایش دارند، جلوگیری کنند.
وی اظهار داشت: مدیران شهرستان اراک نسبت به پرداخت بدهی هزینه مصرف گاز، آب و برق اقدام کنند تا این دستگاه ها نسبت به ارایه خدمات به شهروندان با مشکل مواجه نشوند.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز گفت: سه هزار و 372 بازرسی با هدف کنترل قیمت ها در اصناف اراک انجام شد که 385 تخلف صنفی ثبت و 429 میلیون و 889 هزار ریال جریمه شدند.
«جمشید زند» افزود: درج نشدن قیمت بیشترین تخلف صنفی کسبه اراک گزارش شده است و 68 واحد صنفی نیز به دلایل مختلف در ماه های اخیر مهر و موم شده اند.
وی اظهار داشت: صاحبان 10 مجتمع تجاری و کسبه بازار اراک برای کمک به اقشار مختلف مردم در نمایشگاه بهاره اراک مشارکت دارند و اجناس خود را با 10 تا 15 درصد عرضه می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: معرفی نشدن ظرفیت گردشگری استان یکی از مهمترین ضعف هایی است که در این مجموعه صورت گرفته است.
«علیرضا ایزدی» افزود: استان مرکزی به سبب مجاورت با تهران از نظر مسافت می تواند مقصد پایتخت نشینان باشد و تحقق این مهم به همکاری دستگاه های متولی نیاز دارد.
وی اظهار داشت: استان مرکزی با جاذبه های متعدد گردشگری باید سهم مناسبی در درامدزایی از این صنعت داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این استان در کنار صنعتی بودن ظرفیت های گردشگری بالایی دارد که نیازمند معرفی بیشتر به طیف علاقه مند به این محیط است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.