آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: وحدت و یکپارچگی ملی و هدایت های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری نهال نوپای انقلاب اسلامی را به درختی 40 ساله تبدیل کرده و حفظ این سرمایه ارزشمند در گرو استفاده حداکثری و آگاهانه از ظرفیت های داخلی است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران سرفصل جدیدی را در مناسبات بین المللی ایجاد کرده و آثار و برکات آن نه تنها در داخل بلکه در منطقه و سراسر جهان قابل مشاهده است و صیانت از این دستاوردهای ارزشمند نیازمند مجاهدت و تلاش در گام دوم انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بسیاری از کشورهایی که پیش از این به کوچکترین فناوری وابسته بودند امروز با مجاهدت و پشتکاری وصف ناپذیر به قدرت های اقتصادی جهان تبدیل شده اند، بنابراین مردم و مسئولان در نظام اسلامی نیز باید راهبردهای مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار داده و با تمام توان در راستای توسعه کشور قدم بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: مصرف گرایی و استفاده از کالاهای لوکس و غیر ضروری از مهمترین چالش ها و آسیب های اقتصادی در ایران است که باید اصلاح شود زیرا کشوری که می خواهد استقلال اقتصادی داشته باشد باید تمام منابع خود را در راستای تولید به کار بگیرد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را همچنان گذشته تنها راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی دانسته اند، بنابراین مردم و مسئولان مولفه های صرفه جویی، مردمی کردن اقتصاد، صادرات و اصلاح نظام مالی و از همه مهمتر کاهش وابستگی نظام اقتصادی کشور به نفت بازتعریف شده و با قوت و جدیت مضاعفی برای تحقق این اهداف عالیه نظام به کار گرفته شود.
امام جمعه اراک اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب استقلال و عزت کشور در روابط منطقه ای و بین المللی را بر پایه تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی می دانند بنابراین مسئولان باید نسبت به داشته های ملی آگاهی کامل داشته باشند و با بهره گیری از این داشته ها در مناسبات خارجی با غرور حاضر شوند.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکید بر حضور جوانان در اداره امور کشور دارند که این مهم مسئولیت این قشر را در تحقق منویات معظم له سنگین تر کرده است.
وی افزود: جوانان و نوجوانان باید در جبهه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، دفاعی، تعیلم و تربیت، علم و دانش حضور فعال و مستمر داشته باشند و از تهدیدها و تشرهای دشمنان نهرساند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی معنویت و اخلاق، و تاکید بر رشد اقتصادی درونی و همچنین حفظ آرمان ها و ارزش های اولیه انقلاب را جزو اصول و چارچوب حرکت انقلاب اسلامی و مسئولین دانسته و حرکت در این مسیر را تنها بر پایه عدالت گرایی، مبارزه با فساد و اشرافی گرایی مطرح کرده اند که این موارد مهم باید الگوی رفتاری آحاد جامعه قرار گیرد.
رهبر معظم انقلاب پس از 22 بهمن سال 1397 و وارد شدن انقلاب به 40 سالگی «بیانیه گام دوم انقلاب» را مطرح کردند.
این بیانیه در هفت بند شامل علم و پژوهش، اقتصاد، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، سبک زندگی اسلامی و عزت ملی تدوین شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.