به گزارش ایرنا، «علی میرزائی» شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی کاروان های راهیان نور، افزود: ملت ایران روزهای بزرگی در تاریخ داشته است که دوران دفاع مقدس از مهم ترین نمونه این ایام است و اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی، نسل امروزی را با رشادت های شهدا، رزمندگان و جانبازان آشنا می کند.
وی گفت: ثروت های فرهنگی از مهمترین منابع هر ملت است و راهیان نور مهمترین ثروت فرهنگی کشورمان محسوب می شود زیرا اعتقاد به مقاومت، دشمن‌شناسی و بصیرت افزایی از شاخص‌ ترین کارکردهای برنامه های راهیان نور است.
میرزایی اظهار داشت: در سال‌های اخیر بسیاری از فرماندهان نظامی کشورهای مختلف و نیز دانشجویان کشورهای خارجی از یادمان های مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور بازدید کردند که این نشان از عظمت و بزرگی ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و اثربخشی خون پاک شهدا دارد.
معاون استاندار مرکزی گفت: رشادت های رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس باعث شد که کیان میهن اسلامی حفظ و ترفندهای دشمنان نقش بر آب شود.
وی گفت: براساس اعلام مسئولان ستاد راهیان نور شهرستان ساوه، درخواست‌ها برای اعزام به مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور در این شهرستان به حدی است که ناچار هستند اولویت را به افرادی که تاکنون اعزام نشده‌اند، اختصاص دهند.
وی با بیان این که زیارت قبور شهدا همانند زیارت بارگاه ائمه اطهار (ع) است، افزود: برای اعزام کاروان های راهیان نور شهرستان ساوه به مناطق عملیاتی همه ارگان ها مکلفند که فعالیت کنند و این وظایف صرفاً به چند دستگاه محدود نیست.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: اردوی راهیان نور، سفر معنوی و فرهنگی با هدف تبیین فرهنگ ایثار، شهادت، جوانمردی، رشادت طلبی و اقدامی برای تقویت باورهای دینی است.
سرهنگ «حجت الله دستجانی» افزود: امروز نخستین کاروان راهیان نور دانشجویی متشکل از 80 خواهر در مرحله نخست به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.
وی اظهار کرد: برگزاری مرحله دوم و سوم اعزام کاروان‌های راهیان نور دانشجویی برادران با ظرفیت 80 نفر و نیز کاروان های عمومی و خانوادگی شامل 380 نفر در این شهرستان در روزهای 16 اسفند امسال و دوم فروردین سال آینده انجام خواهد شد.
به گفته این مسئول، شرکت کنندگان در این سفرهای معنوی از مناطق طلائیه، هویزه، دهلاویه، یادمان شهدای عملیات رمضان و شلمچه بازدید خواهند داشت.
سرهنگ دستجانی همچنین بازدید از نمایشگاه‌های دفاع مقدس، برگزاری شب خاطره و روایتگری و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی را از دیگر برنامه‌های حضور کاروان های راهیان نور ساوه در مناطق عملیاتی عنوان کرد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.