به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی برای برگزاری آیین های ماه رجب، افزود: دستگاه های اجرایی برای انجام امور محوله به ساختمان ها و میز و صندلی مدرن نیاز ندارند بلکه باید با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به مردم ارایه کنند.
وی ادامه داد: مسئولان و کارکنان نهادهای دولتی باید در زمینه صرفه جویی، قناعت و پرهیز از اشرافی گری و اسراف سرآمد دیگر اقشار جامعه باشند و در صورتی که مردم صرفه جویی و قناعت را در مسئولان ببینند این رفتار را الگوی زندگی خانوادگی و شخصی خود قرار می دهند.
امام جمعه اراک بیان کرد: قناعت، پرهیز از مصرف زدگی، تجمل گرایی و مصرف بهینه از منابع و سازندگی از جمله شاخصه هایی هستند که اقشار مختلف جامعه باید آن را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند تا در توسعه اقتصادی کشور سهیم باشند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: استفاده صحیح از منابع موجود کشور و تکیه بر توانمندی ها راه برون رفت از مشکلات است و کشور چین با استفاده از این اصل نبض اقتصاد دنیا را در دست گرفته و اکنون ذخایر ارزی این کشور بیش از چهار هزار و 500 میلیارد دلار برآورد می شود.
وی بیان کرد: آمارها بیانگر آن است که تنها سال گذشته بیش از 37 میلیارد دلار به بهانه سفرهای خارجی و سرمایه گذاری از کشور ایران خارج شده در صورتی که این منابع باید در راستای رونق تولید و مشارکت عمومی در بالا بردن تولید ناخالص ملی هزینه می شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران کشوری برخوردار و غنی به لحاظ منابع پایه است که در صورت راهبری هدفمند امکانات و منابع در بخش های تولیدی و صنعتی می توان بهترین زمینه درآمدزایی و اشتغال را ایجاد کرد و حرکت چرخ های توسعه کشور را سرعت بخشید.
آیت الله دری نجف آبادی در خصوص برگزاری آیین های ماه رجب نیز گفت: ماه رجب از ارزش و شرافت بالایی برخوردار است و این شرافت و ارزش بدان دلیل است که این ایام از ماه های حرام و موعد ویژه‌ دعا است.
وی افزود: ایام‏البیض در ماه رجب قرار دارد و مومنان و خداجویان در روزهای 13 تا 15 رجب با اعتکاف در مساجد و تکایا یه روز به روزه داری و عبادت و راز و نیاز با خداوند مشغول می شوند.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: آحاد مردم و مسئولان باید در برگزاری آیین های ماه رجب از ابتدا تا تولد امام محمد باقر(ع) امام جواد(ع)، امام علی(ع) و مبعث حضرت ختمی مرتبت(ص) مشارکت گسترده داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: رجب فرصتی ناب و استثنایی برای تزکیه و تهذیب روح و حرکت به سمت خودسازی است.
«بهروز اکرمی» افزود: مناسبت های متعددی از اول تا آخر ماه رجب وجود دارد که هر یک از آن ها نماد اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب مقدس تشیع است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار و برای نسل جوان معرفی شود.
وی ادامه داد: 29 برنامه اصلی از سوی بنیاد بین المللی غدیر کشور به استان مرکزی ابلاغ شده اما همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند علاوه بر این برنامه ابلاغی، طیف متعددی از راهبردها را در این زمینه اجرا کنند.
معاون اجرایی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: معرفت افزایی نسبت به شخصیت، فضایل امام علی(ع) و جواد الائمه(ع)، معرفی امام علی(ع) به عنوان بهترین الگو و تبیین آموزه های علوی برای زندگی فردی و اجتماعی مهمترین اهداف برگزاری آیین های ماه رجب است.
حجت الاسلام والمسلمین«عباس هاشمی» افزود: ترویج مناقب و سیره عملی امام علی(ع)، برگزاری جشن میلاد آن امام همام در شب 13 رجب، برگزاری همایش های علمی، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ در مدارس و دانشگاه ها و برپایی آیین بزرگداشت معلمان و اساتید دانشگاه ها مهمترین برنامه های سراسری ایام ماه رجب در کشور است.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان آشنایی با سبک زندگی علوی، برنامه های ویژه نیروهای مسلح، دعوت و فراخوان عمومی برای قرائت زیارت امین الله، برگزاری مسابقات کتابخوانی، طرح موضوع انشا و مقاله، انتخاب پدر نمونه، برگزاری مسابقه پیامکی و وبلاگ نویسی، برپایی اسیتگاه های صلواتی، تهیه و پخش کلیپ های تخصصی به عنوان برنامه های ملی در سراسر کشور برگزار می شود.
معاون اجرایی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: فضاسازی شهری، ترویج ازدواج دانشجویی، ویزیت رایگان، کارگاه آموزشی برای اصناف، برگزاری جشنواره های استانی، اعزام مبلغان دینی به دانشگاه ها و مدارس، برگزاری شب شعر علوی، ترویج نهج البلاغه و تهیه و انتشار زندگی نامه و سیره امام جواد(ع) از دیگر برنامه های بنیاد بین المللی غدیر است که در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین های ماه رجب 9 کمیته تخصصی تشکیل و وظایف هر یک از کمیته ها ابلاغ شده است.
جمعه 17 اسفندماه جاری مصادف با اولین روز از ماه رجب المرجب است.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.