به گزارش ایرنا، «قنبر موسی نژاد» روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان مرکزی با بیان اینکه بیست و نهمین جشن نیکوکاری در سال 97 برگزار می شود، افزود: جشن احسان و نیکوکاری امسال در سطح 44 پایگاه ثابت و60 پایگاه سیار این نهاد حمایتی از 15 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.
وی اظهار داشت: شعار امسال جشن نیکوکاری «عیدی برای همه» است و پیش بینی می شود مردم خیر استان مرکزی در ایام پایانی سال 52 میلیارد ریال کمک کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: جشن نیکوکاری امسال از 15 اسفند سه مرحله در مدارس، 16 اسفند ماه در پایگاه های کمیته امداد امام(ره) و 17 اسفند ماه در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.
موسی نژاد افزود: یکهزار و 270 مدرسه، 200 پایگاه مساجد، 37 پایگاه بسیج و 66 مرکز نیکوکاری آماده دریافت کمک های مردمی در جشن احسان و نیکوکاری استان مرکزی هستند.
وی اظهار کرد: در جشن نیکوکاری پارسال مردم نوعدوست استان 40 میلیارد ریال کمک کردند که از طریق 109 پایگاه جمع آوری شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: جشن احسان و نیکوکاری حرکتی ملی است و هدف آن کاهش و یا حذف فقر و نداری از چهره جامعه است که در این همایش ملی، همبستگی اجتماعی به نمایش گذاشته می شود.
موسی نژاد افزود: مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه باعث شده است تا مشکلات مردم افزایش پیدا کند و با وجود کمک خیران، سرعت فقر از حرکت خیرخواهانه پیشی گیرد.
وی اظهار داشت: 2 هزار و پنج کودک یتیم و چهار هزار و 445 کودک طرح اکرام و محسنین استان تحت پوشش 17 هزار و 330 حامی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: توجه به معیشت مردم از اولویت برنامه های این نهاد حمایتی در استان است و با افزایش مستمری مددجویان به خاطربی نظمی های اقتصادی، قدرت خرید مددجویان کاهش و اثربخشی افزایش حقوق مشهود نبوده است.
موسی نژاد افزود: میزان مراجعه افراد نیازمند به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در سال جاری 50 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: 20 میلیارد ریال کمک موردی به پنج هزار و 300 نفر مراجعه کننده به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: یکهزار و 850 نفر برای کمک هزینه اجاره بها و ودیعه مسکن به کمیته امداد استان مراجعه کردند که 136 میلیارد ریال به آنان کمک شده است.
موسی نژاد افزود: 976 سری جهیزیه به ارزش 26 میلیارد ریال، تغذیه به یکهزار و 800 کودک به ارزش 165 میلیارد ریال، هفت میلیارد ریال کمک هزینه تجهیزات پزشکی، آموزش 2 هزار و 600 مددجو در حوزه اجتماعی و فرهنگی، اعزام چهار هزار مددجو به مشهدالرضا(ع) و ارایه آموزش قرآنی به 882 مددجو از دیگر خدماتی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در سال جاری ارایه کرده است.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.