«سید لقمان حسینی» روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با رویکرد کاهش سوانح و آگاهی بخشی مسافران با توزیع اقلام فرهنگی، امدادی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، اجرای پویش نه به تصادفات جاده ای، برپایی ایستگاه های نقاشی و خیمه های نماز در قالب سه پایگاه در سطح شهر اجرا می شود.
وی ادامه داد: طرح امداد و نجات نوروزی با استقرار دو پایگاه ثابت و دو پایگاه سیار در محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه نیز از بیست و پنجم اسفند امسال تا پانزدهم فروردین سال آینده به صورت شبانه روزی و به مدت 20 روز به ارائه خدمات و کمک رسانی به حادثه دیدگان می پردازد.
حسینی بیان کرد: 2 پایگاه ثابت جمعیت هلال احمر در سه راهی رنگرز و جاده آوه مستقر هستند و 2 پایگاه موقت نیز در آزادراه ساوه - تهران و آزادراه ساوه - همدان برای امدادرسانی پیش بینی شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر ساوه هدف از اجرای طرح های ملی نوروزی را کاهش تلفات جاده ای، ایجاد اطمینان خاطر برای مسافران نوروزی و پاسخگویی به در راه ماندگان عنوان کرد.
وی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: برنامه های امداد و کمک های اولیه در قالب طرح دادرس در ۲۴ مدرسه پیش بینی شده و ارائه عایت نکات ایمنی در چهارشنبه سوری نیز به دانش آموزان این مدارس منتقل می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر ساوه به جوانان و نوجوانان توصیه کرد : با رعایت نکات ایمنی و دوری کردن از اقدامات خطر ساز در چهارشنبه آخر سال مانع بروز حوادث جبران ناپذیر و زیان بار شوند و نوروز را به کام خود و خانواده ها تلخ نکنند.
جمعیت هلال احمر ساوه داری 1200 عضو دواطلب است که بیش از 60 درصد آنان را جوانان تشکیل می دهند.
9921/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.