به گزارش ایرنا، دکتر « لعبت گرانپایه» از جمله مفاخر استان مرکزی در سال 1373 موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و اکنون عضو هیأت علمی و استادیار گروه جراحی بخش جراحی بیمارستان سینا در تهران است.
جراح نوع دوست و خیر محلاتی در برنامه فرمول یک شبکه یک سیما یکی از نامزدهای 11 چهره مردمی سال 97 کشور معرفی شده است.
دکتر گرانپایه، 54 هزار ویزیت رایگان در مناطق محروم کشور را در کارنامه خدمات پزشکی خود به ثبت رسانده است.

*** سیره برادر شهیدم را همواره در طول زندگی مد نظر داشتم
دکتر لعبت گرانپایه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برادر شهیدم در سن 17 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و روحیه ایثار و مسئولیت پذیری را به خانواده آموخت و سیره و منش اخلاقی وی موجب شد تا من از همان کودکی با الگو‌گیری از روحیه ایثار برادرم، با خود عهد ببندم تا با خدمتی هرچند اندک‌، یاریگر محرومان و نیازمندان کشورم باشم.
وی ادامه داد: در طول سال های خدمتم، افتخار 54 هزار ویزیت و یک هزار و 500 جراحی رایگان بیماران نیازمند در مناطق محروم کشور را دارم و تا زمانی که خداوند این لطف را شامل حال من گرداند، در این مسیر استمرار خدمت خواهم داشت.
دبیر مجمع داوطلبان درمانگر(مدد) افزود: این تیم درمانگر شامل گروهی از پزشکان در تخصص‌های مختلف است که داوطلبانه بدون هیچ دریافتی به مناطق محروم کشور اعزام و اقدام به ویزیت و جراحی رایگان بیماران می‌کنند.
گرانپایه ادامه داد: این تعداد بیمار ویزیت و جراحی شده در قالب 30 سفر سه روزه به مناطق محروم کشور توسط یک تیم 14 تا 24 نفره در مدت پنج سال انجام شده است.
وی اظهارداشت‌: عمل‌های جراحی انجام شده در مناطق محروم در زمینه‌های زنان و زایمان‌، گوش و حلق و بینی، اورولوژی، ارتوپدی، چشم‌، اطفال، داخلی‌، قلب و دندانپزشکی بوده است.
دبیر مجمع داوطلبان درمانگر افزود: بیمارانی‌ که به سه روز خدمات درمانی نیازمند بودند، ‌در مناطق محروم جراحی می‌شدند و بعد از مرخص شدن با هماهنگی‌های لازم مابقی خدمات مورد نیاز دیگر، توسط مراکز درمانی و بیمارستانی ارائه می‌ شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: استان‌هایی که اعلام نیاز کنند با ارزیابی و بررسی‌های لازم و هماهنگی با نظام پزشکی، پزشکان متخصص‌ مورد نیاز آنها اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه اهدای لباس گرم برای کودکان 3 تا 12 ساله در مناطق زلزله‌ زده از برنامه‌های جانبی تیم مجمع داوطلبان درمانگر است، افزود: برگزاری کارگاه پیشگیری از سرطان سینه ویژه زنان از دیگر برنامه‌های این تیم خیران درمانی است.
مسئول کانون سبا (سلامت بانوان ایران) همچنین تصریح کرد: تاکنون 78 کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از سرطان پستان در نقاط مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم برگزارشده است.
وی ادامه داد: در این کارگاه‌ها که با شرکت 100 تا 200 نفر از زنان برگزار ‌شده است، روش‌های پیشگیری‌، تشخیص‌، مقابله و جلوگیری از بروز بیماری‌های شایع در زنان با استفاده از ‌پخش فیلم‌ و معاینه های حضوری، ارائه شده است.
دکتر گرانپایه افزود: آخرین کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از سرطان سینه اواخر هفته گذشته در شهرستان محلات از توابع استان مرکزی برگزار شد.
دکتر گرانپایه که 332 عمل جراحی را در کارنامه پزشکی و جراحی عمومی خود در مناطق محروم به ثبت رسانده است، افزود: دعای خیر پدر و مادر و سیره معیشتی برادر شهیدم همواره در زندگی کاری و اجتماعی ام یاریگر بوده است.
دکتر لعبت گرانپایه در سال 1343 در شهرستان محلات متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر گذراند و در سال 61 موفق به اخذ دیپلم و در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته و در سال 68 فارغ‌التحصیل شد.
مسئول کانون سلامت بانوان ایران ( سبا)، دبیر مجمع داوطلبان درمانگر(مدد)، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عضو هیات علمی و استادیار گروه جراحی بخش جراحی بیمارستان سینا در تهران از دیگر سوابق این پزشک نیک اندیش محلاتی است.
7277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.