«مسعود آقازیارتی» در گفت و گو با ایرنا افزود: این پویش در زمره طرح های ملی آتش نشانی کشور است و در راستای آن برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: این پویش به هیچ وجه مخالف برگزاری آیین چهارشنبه سوری نیست اما با رفتارهای پرخطر و استفاده از موادمحترقه خطرآفرین مخالف است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: پنج هزار بروشور ایمنی با عنوان « نه به چهارشنبه سوری خطرناک» نیز تهیه و چاپ و در حال توزیع در بین جامعه هدف به ویژه قشر جوان است.
آقازیارتی اظهار داشت: بنرهای هشدار دهنده خطرات شب چهارشنبه آخر سال نیز تهیه شده و در سطح شهر در حال نصب است.
وی گفت: آموزش های ایمنی با موضوع خطرات شب چهارشنبه آخر سال به نونهالان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس مختلف تا فرصت باقی مانده ارایه می شود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: برگزاری جشن ایمنی در فرهنگسرای شهر به مدت سه روز همراه با مسابقه های متنوع و اهدای جوایز نیز از دیگر برنامه های این پویش است.
آقازیارتی عنوان کرد: تمام نیروهای ستادی و عملیاتی و ایستگاه های 11 گانه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در روز سه شنبه و چهارشنبه آخر سال آماده باش کامل هستند و جانمایی نقاط پرخطر شهر و پیش بینی برای استقرار خودروها در مناطق پرخطر صورت گرفته است.
وی گفت: کارگروه پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال نیز با حضور سازمان ها و نهادهای امدادی استان مرکزی از جمله اورژانس، هلال احمر، صدا و سیما و آموزش و پرورش از بهمن ماه تشکیل شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک توصیه کرد: خانواده ها در روزهای پایانی سال بر فرزندان خود نظارت صحیح داشته باشند و آنان را از خطرات استفاده از موادمحترقه پر خطر آگاه سازند.
11 ایستگاه آتش نشانی در اراک فعال است که 180 نفر در این ایستگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.