به گزارش ایرنا، «کاوه فلک افلاکی» روز شنبه در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: «علی شفیعی» توسط شورای اسلامی کلانشهر اراک به عنوان شهردار انتخاب شده و لازم است نسبت به پیگیری وضعیت وی اقدام شود.
وی اظهار داشت: مهمترین برنامه شهردار منتخب ایجاد سرای محله است و مسئولان استانی نیز در تحقق این برنامه باید همکاری های لازم را اتخاذ کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: سیاست این اداره کل تعامل با همه دستگاه های استان برای توسعه و پیشرفت است.
«احمد مرزبان» افزود: راه و شهرسازی استان از شهرداری اراک به سبب استفاده نکردن از فرصت بازآفرینی شهری گلایه دارد.
وی در ادامه درباره وضعیت راه های ارتباطی کلانشهر اراک اظهار داشت: محور فرمهین - اراک با 42 کیلومتر طول به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: قرار داد جدیدی برای ساخت پل زیر گذر شهرک صنعتی ایبک آباد در حال انعقاد است.
مرزبان افزود: تقاطع غیرهمسطح فرمهین از سال 91 آغاز شده است که 2 ماه گذشته به بهره برداری رسید.
وی اظهارداشت: اداره کل راه و شهرسازی استان در 2 سال اخیر 600 میلیارد ریال اعتبار ملی در حوزه راه جذب کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: محور داود آباد 14 کیلومتر طول مسیر دارد که 9 کیلومترآن تعریض شده است و آسفالت محور باقی مانده است که با فراهم شدن شرایط جوی آسفالت خواهد شد‌.
مرزبان در ادامه افزود: طرح جامع شهر اراک سال های زیادی به طول انجامیده است و باید برای این طرح عمرانی تصمیم عاقلانه گرفته شود.
وی درباره وضعیت سکونتگاه های غیر رسمی اظهارداشت: اراک 13 محله با 23 درصد جمعیت اراک و در ساوه 17 سکونت گاه های غیررسمی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اعتبارات خوبی برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است و باید شهرداری اراک در استفاده از مزیت های این طرح از سهم خود عقب نماند.
مرزبان افزود: قیر رایگان ویژه محله های هدف است و محدودیتی برای تحویل قیر رایگان در محلات هدف نیست.
وی اظهار داشت: 362 میلیارد ریال برای اقدام مشترک برای اعضای ستاد بازآفرینی شهری به استان تعلق گرفته است و 410 میلیارد ریال برای بافت های فرسوده پیش بینی شده که به ازای هر واحد مسکونی 400 میلیون ریال تعیین شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: برای ساماندهی صنوف آلاینده نیز 90 هکتار زمین به صورت مشارکتی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت که شهرداری خواهان واگذاری 46 هکتار از این وسعت است.
سرپرست شهرداری اراک گفت : شهرداری منطقه 5 به عنوان نمونه، اولین واحد اجرای سیستم مدیریت کیفیت انتخاب شده است.
«ابوالفضل شالی بگ» افزود: در 11 ماهه سال جاری عملکرد مالی شهرداری منطقه پنج اراک 65 میلیارد ریال بوده و در این بازه زمانی 134 پروانه صادر شده است.
وی، کاشت 260 اصله نهال در خیابان ادبجو و خانه سازی قنات، کاشت 120 اصله درخت در موزه دفاع مقدس، ایجاد 2هزارمتربع باغچه در میدان مهارت، حذف چمن با جایگزینی درختان مقاوم و کم آب بر، نصب وسایل بازی و موزائیک معابر بوستان شورا، بازسازی بوستان مطالعه را برخی اقدامات انجام شده توسط شهرداری در این منطقه عنوان کرد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: مجموع صورت وضعیت طرح های قرارگاه خاتم الانبیا(ع) در اراک 784 میلیارد ریال است.
«سعید نادری» افزود: شهرداری اراک 250 میلیارد ریال معادل ٢٠ درصد قرارداد را پیش پرداخت کرده است که تاکنون 118 میلیارد ریال به صورت نقدی پرداخت شده و 196 میلیارد ریال نیز به قرارگاه تحویل شده است و باید 264 میلیارد ریال دیگر به قرارگاه پرداخت شود.
وی تصریح کرد: شهرداری باید ٣٠ درصد هزینه این طرح را به صورت نقدی و ٧٠ درصد را به صورت تهاتر پرداخت کند که تا کنون ٣٥ درصد به صورت نقد پرداخت شده است که حتی پنج درصد از قرارداد جلوتر است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.