به گزارش ایرنا،‌ «سید علی آقازاده» روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمران شهری ساوه،‌ افزود: تحقق بودجه در مدیریت شهری ساوه با وجود مشکلاتی که امسال در زمینه مالی و نقدینگی کشور وجود دارد قابل قبول است.
وی گفت: دستیابی به اهداف بودجه شهری در ماه های پایانی امسال نشانه مهندسی خوب مدیریت شهری ساوه است و حمایت از این بخش در مجموعه مدیریت ارشد اجرایی استان وجود دارد.
استاندار مرکزی گفت: مردم بهره مندان اصلی از طرح های عمرانی افتتاح شده در ساوه هستند و امید می رود که تا پایان دوره پنجم شورای شهر سایر طرح های در دست اجرای حوزه شهری نیز تکمیل و به بهره برداری برسند.
آقازاده همچنین تعامل موثر فرمانداری و نماینده مردم با مدیریت شهری را گره گشای بن بست های توسعه ای در ساوه برشمرد.
فرماندار ساوه نیز در جریان بهره برداری از این طرح های شهری،گفت: درآمدهای مدیریت شهری ساوه با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده کاهش داشته که برای تداوم خط توسعه این شهر چالش هایی ایجاد کرده است.
«علی میرزایی» افزود: یکهزار و 280 میلیارد ریال از مجموع یکهزار و 380 میلیارد ریال بودجه امسال شهرداری ساوه جذب و محقق شده که نشان از توانمندی مدیریت شهری دارد.
وی افزود: ‌سهم ارزش افزوده شهر ساوه در سال جاری 410 میلیارد ریال است و این مسئله نشان می دهد که اجرای قانون ارزش تا چه میزان بر روند مدیریت شهر ساوه تاثیرگذار است.
شهردار ساوه نیز در این آیین گفت: این شهرداری با وجود اینکه با کاهش ۵۰ درصدی منابع مواجه شده اما با کار تیمی و همراهی شورای شهر توانسته مشکلات را به حداقل برساند.
«سید مهدی حسینی» افزود: طرح هایی مانند کمربندی های ساوه، شهرک صنوف مزاحم برای خروج صنوف آلاینده و خرید ۱۱ دستگاه اتوبوس با ۸۰ میلیارد ریال با وجود تنگناهای مالی توسط مدیریت شهری اجرا شده است.
وی اظهار داشت: تلاش شده با استفاده از ظرفیت بازآفرینی شهری ۱۲ محله از ۲۸ محله حاشیه ای ساوه که در ۳۰ سال محرومیت در خدمات رسانی داشته اند، از انزوا خارج شده و اقداماتی مانند گازکشی، آسفالت معابر و بهبود فضای سبز در آن ها دنبال شده است.
شهردار ساوه خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در پرداخت عوارض یک سال اخیر کمک شایانی به پیشبرد برنامه های مدیریت شهری کرده است.
حسینی خواستار حمایت اداره راه و شهرسازی برای تکمیل کمربندی های شهر به عنوان یکی از مهمترین خواسته های مردم و همچنین اعطای قیر رایگان و برخی تسهیلات شد.
رئیس شورای شهر ساوه نیز گفت: طرح‌های اجرا شده و ‌در دست اجرا متناسب با نیازهای شهروندان صورت گرفته است.
«احمد حاج‌امینی» افزود: ساوه دومین شهر استان است و باید با نگاه ویژه و حمایت بین‌بخشی نیازهای آن رفع شود.
وی توضیح داد: بسیاری از مصوبات و طرح ‌های شهری نیازمند جذب اعتبارات ملی و استانی است و محدودیت منابع مالی کفاف تامین نیازهای مدیریت شهری نیست.
در سفر استاندار مرکزی طرح های عمران شهری بلوار قائم،‌ مرکز مانیتورینگ شهرداری،‌ بازآفرینی مناطق عباس آباد و یاقوت آباد،‌ آسفالت معابر شهرک فانوس آباد،‌ بوستان ویژه معلولان بهره برداری شد و عملیات اجرایی مجموعه تجاری - مسکونی در بافت فرسوده شهری ‌منطقه قائم آغاز شد.
ساوه دومین کانون جمعیتی و صنعتی استان مرکزی پس از اراک است.
9921/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.