به گزارش ایرنا، «حمید غیاثی» روز شنبه در کارگروه تخصصی بیمه بازسازی، بازتوانی و مدیریت بحران استان مرکزی افزود: زلزله خیز بودن منطقه نیاز به خدمات بیمه ای را بیش از گذشته آشکار کرده و با معرفی مزایای این صنعت، می توان تا حدی از خسارت های مالی را جبران کرد.
وی اظهار داشت: فرهنگ استفاده از بیمه در حوادث غیرمترقبه گسترش نیافته است و مردم تمایلی به پرداخت حق بیمه برای حوادث احتمالی ندارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: برخی واحدهایی روستایی استان به علت به کارگیری از مصالح غیرمقاوم بیشتر در معرض خسارت ناشی از زلزله هستند بنابراین باید فعالیت فرهنگ سازی استفاده از بیمه در روستاها توسعه یابد.
غیاثی افزود: مدیریت بحران اعتبار ویژه ای برای مواقع ضرورت ندارد و دولت در حادثه کرمانشاه تمام توان خود را به کار گرفت بنابراین باید از ظرفیت بیمه ها استفاده شود.
وی اظهار داشت: ضروری است پیشگیری از بحران با بهره گیری از خدمات بیمه در جامعه معرفی شود تا از شدت خسارت به جامعه شهری و به ویژه روستایی جلوگیری شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: باید ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کند تا آحاد جامعه رغبت لازم برای پرداخت حق بیمه را پیدا کنند.
رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان مرکزی نیز گفت: صندوق بیمه، تعاونی است که با دریافت حق بیمه طبق قانون در هنگام بروز حادثه خسارت پرداخت می کند.
«محمد مهربخش» افزود: بیمه برای منازل شهری سه طرح را معرفی کرده است که در طرح اول سرمایه یک میلیارد 500 میلیون ریال با 510 هزار ریال حق بیمه، در طرح دوم با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه با 850 هزار ریال حق بیمه و در طرح سوم با سه میلیارد ریال سرمایه با یک میلیون 2 هزار ریال حق بیمه پرداخت شود.
وی اظهار داشت: در بخش روستایی نیز سرمایه 800 میلیون ریالی 320 هزار یال حق بیمه دارد و سرمایه یک میلیارد و 500 میلیون ریال 600 هزار ریال سهم بیمه دارد.
رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان مرکزی گفت: این میزان بیمه برای حوادثی شامل آتش سوزی، صاعقه، زلزله و انفجار تعریف شده است.
استان مرکزی واقع در قلب ایران با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور شهرت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.