به گزارش ایرنا، این جشنواره در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و جنبی از هفتم تا نهم اسفندماه جاری در محل فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد.
در بخش بازیگری زن این جشنواره «پرستو رشانی» بازیگر نمایش «اعتراف« و «ستایش اسکندری» بازیگر «اسلحه» سوم شدند و «حدیث شاهی» بازیگر نمایش «اشتب باه کوچولو» نیز عنوان دوم را به دست آورد و هیات داوران هیچ بازیگری را حائز دریافت رتبه نخست بازیگری زن معرفی نکرد.
در بخش بازیگری مرد نیز «علیرضا کاظمی» بازیگر نمایش «سوء قصد» و «امیر حسین بهنام فرد» بازیگر «نمایش مرگ کسب و کار عاشقانه من است ' به صورت مشترک سوم شدند، «رامین قادری» بازیگر' اعتراف ' و «امیر حسین کریمی نیک» بازیگر 'مرغ های ترازو» نیز به صورت مشترک عنوان دوم را کسب کردند.
تندیس جشنواره و جایزه بهترین بازیگر مرد نهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه استان مرکزی نیز به صورت مشترک به «سعید سلطانی» بازیگر «غسال خان» و «مصطفی کریمی نیک» بازیگر نمایش «مرغ های ترازوم اهدا شد.
در بخش کارگردانی نیز «رامین قادری» کارگردان نمایش «اعتراف» و «بابک غلامی» و «خشایار فراهانی» کارگردان نمایش «غسال خان» سوم شدند و «شاهین سلطانی» کارگردان نمایش «نفرین ترین حوا» و «شهاب پیرولی» کارگردان نمایش «سوء قصد» نیز به صورت مشترک عنوان دوم را به دست آوردند.
تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر رتبه نخست کارگردانی این جشنواره نیز به سید «سجاد قریشی» کارگردان نمایشنامه «مرگ کسب و کار عاشقانه من است» اهدا شد.
در بخش نویسندگی نیز با رای هیات داوران از «فاطمه محمدیان» و «شهرام سلطانی» نویسندگان نمایشنامه «نفرین ترین حوا» تقدیر شد و رتبه سوم این بخش نیز به صورت مشترک به «فرزاد درویش» نویسنده نمایشنامه «اعتراف» و «شهاب پیرولی» نویسنده «سوء قصد» اهدا شد.
«بابک غلامی» نویسنده نمایش «غسال خان» و «میلاد شایسته» نویسنده «مرگ کسب و کار عاشقانه من است» به ترتیب عنوان دوم و نخست بخش نویسندگی نهمین جشنواره نمایش های کوتاه صحنه استان مرکزی را به دست آوردند.
جایزه بهترین بخش طراحی صحنه به «شهاب پیرولی» طراح صحنه نمایش « سوء قصد»، جایزه بهترین گروه موسیقی نمایش « غسال خان»، جایزه بهترین طراح لباس به صورت مشترک به «صابر خلیلی» طراح نمایش « ای ضحاک» و «بابک غلامی» طراح نمایش «غسال خان» اهدا شد.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی در حاشیه این آیین در جمع اصحاب رسانه گفت: فراخوان نهمین جشنواره نمایش های کوتاه صحنه آذرماه امسال به گروه ها و فعالان عرصه نمایش استان مرکزی ارسال شد و از مجموع نمایشنامه های رسیده به این جشنواره 32 اثر به مرحله بازبینی راه یافت که در این بخش نیز آثار، مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفته و در نهایت 16 اثر به مرحله نهایی جشنواره رسید.
«رضا میرزایی» افزود: از 16 اثر رسیده به جشنواره 10 مورد از این نمایشنامه ها در بخش مسابقه، چهار نمایشنامه در بخش جنبی و 2 نمایشنامه دیگر نیز خیابانی بود.
وی ادامه داد: نهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه صحنه با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان و تقویت چرخه تولید در آثار هنری استان برگزار شده است.
یکهزار و 200 هنرمند نمایش در 20 گروه تخصصی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.