«جواد نظری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ستاد تکالیف متنوعی را در برنامه ریزی خدمات درمانی و بهداشتی و نظارت بر حوزه سلامت بر عهده دارد که راهبردهای عملیاتی آن از 15 اسفندماه تا نیمه فروردین سال آتی اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر تعیین کشیک در حوزه های خدمات درمان در بخش بهداشتی اقدامات بازرسان بهداشت محیط برای حفظ و بهبود سلامت جامعه و مسافران در ایمنی آب، مواد غذایی قابل عرضه، رستوران ها، کنترل مواد دخانی، مراقبت و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر صورت می گیرد.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: 20 هزار و 113 مرکز و اماکن عرضه و خدمات عمومی زیر پوشش نظارت بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی است که در ایام تعطیلات نوروزی حداقل یک بار به هرکدام از این مراکز سرکشی می شود و مراکز حساس بیش از یک بار کنترل خواهد شد.
نظری اظهار داشت: 100 بازرس بهداشت محیط در قالب 19 تیم برای نظارت و بازرسی حوزه سلامت استان مرکزی در نوروز در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: این تیم ها در ایام تعطیل و غیرتعطیل به صورت شبانه روزی بر اماکن مورد نظر نظارت خواهند داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بازرسان بهداشت محیط استان در ماموریت های نوروزی به تجهیزلات پرتابل در راستای برنامه تحول سلامت تجهیز می شوند.
نظری عنوان کرد: نظارت بر کنترل بهداشت مواد غذایی با اولویت مواد غذایی حساس، ساماندهی فعالیت دستفروشان، جلوگیری از فروش مواد غذایی بالقوه خطرناک و آلوده، جلوگیری از عرضه مواد غذایی فاقد بسته بندی و یا بدون مجوز و تاریخ گذشته ، نظارت فعالیت شیرینی پزی های سنتی و واحدهای طبخ و عرضه غذا از تکالیف بازرسان سلامت نوروزی است.
وی یادآور شد: این بازرسان باید روغن های مورد استفاده در مراحل طبخ غذا و شیرینی را نیز کنترل کرده و با خاطیان برخورد کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان در قلب ایران واقع شده است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور در تعطیلات نوروزی پذیرای شمار زیادی از مسافران عبوری است.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.