دکتر «مسعود اصغری نوسری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از افرادی که از مشکل دیسک کمر شکایت دارند در واقع دچار دردهای ناشی از التهابات ستون فقرات و نشستن نامناسب هستند.
وی بیان کرد: افرادی که بیش از 6 ساعت پشت میز می نشینند و رانندگانی که مدت طولانی پشت فرمان هستند اگر حرکات کششی نداشته باشند و هر نیم تا یک ساعت قدم نزنند، دچار درد کمر می شوند و بسته به سن افراد می توانند به عارضه تنگی کانال نخاع نیز مبتلا شوند.
این متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک کمر و ستون فقرات و جراحی قاعده جمجمه و آندوسکوپی مغز ادامه داد: کمردرد ناشی از بد نشستن با دیسک متفاوت است و تست دیسک کمر بیشتر این بیماران منفی است.
دکتر اصغری نوسری اظهار داشت: از این بیماران در ابتدا عکس ساده برای بررسی ستون فقرات، انحرافات و افزایش گودی کمر گرفته می شود، البته کمر به طور طبیعی دارای مقداری گودی است.
وی تصریح کرد: اگر این بیماران در تشخیص عکس مشکوک به دیسک باشند باید ام آر آی بدهند که اگر در تشخیص ها کانال نخاع درگیر نشده باشد بحث دردهای ناشی از التهابات و نشستن های نامناسب مطرح است.
این متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک کمر و ستون فقرات و جراحی قاعده جمجمه و آندوسکوپی مغز اضافه کرد: افرادی که زیاد پشت میز می نشینند از جمله کارمندان نباید زیاد به جلو خم شوند و یا طولانی صاف بنشینند.
دکتر اصغری نوسری افزود: افرادی که زیاد با رایانه کار می کنند سعی کنند صفحه رایانه خود را بالا آورند تا حالت نشستن آن ها به استاندارد نزدیک شود.
وی گفت: اقدام مستمر به تایپ در ساعات طولانی احتمال بروز به تنگی کانال عصب کف دست را بالا می برد و کسانی که به این این عارضه مبتلا می شوند باید مرتب کف دست خود را روی جای سفت قرار داده و از پدهای ژله ای یا شی نرم استفاده کنند.
این متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک کمر و ستون فقرات و جراحی قاعده جمجمه و آندوسکوپی مغز افزود: افرادی که دارای کمردردهای التهابی هستند باید در هفته 2 تا سه روز برای آب درمانی از استخر استفاده کنند و به صورت مستمر ورزش کنند.
دکتر اصغری نوسری گفت: راه رفتن در آب، حرکت به جلو و عقب، پهلوی چپ و راست در آب و شنای کرال سینه نقش موثری در درمان و کاهش دردهای ناشی از التهابات کمر دارد.
وی اظهار داشت: شاید امکان ورزش مستمر برای همه افراد وجود نداشته باشد که این افراد باید از حرکات کششی غافل نشوند و پس از هر 2 تا سه ساعت، حرکات کششی را انجام دهند.
این متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک کمر و ستون فقرات و جراحی قاعده جمجمه و آندوسکوپی مغز ادامه داد:مسایل روحی و استرس های شغلی نیز می تواند این دردها را تشدید کند که توجه به آن نیز امری ضروری است.
وی تصریح کرد: افرادی که از تلفن همراه به شکل ناصحیح استفاده می کنند ( حالت گردن خم به سمت پایین) در آینده مستعد بیماری های مربوط به عضلات گردن، اسپاسم و تنگی نخاع گردن هستند.
این متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک کمر و ستون فقرات و جراحی قاعده جمجمه و آندوسکوپی مغز اضافه کرد: نسل امروز گوشی های تلفن همراه را از سنین پایین به دست گرفته اند و به احتمال زیاد یکی از مشکلات 10 تا 15 سال آینده مربوط به این بیماری است.
دکتر اصفری نوسری تاکید کرد: اصلاح سبک زندگی و رعایت مسایل مختلف در فعالیت های کاری در جلوگیری از ابن بیماری ها نقش موثری دارد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.