به گزارش ایرنا، «سعیدرضا جندقیان» روز سه شنبه در نشست آموزشی روش های ایجاد اشتغال با حضور بانوان دهیار استان مرکزی در اراک افزود: اینک 22 هزار پست خالی در شهرداری ها وجود دارد.
وی اظهار داشت: سازمان شهرداری و دهیارهای کشور به نیروهای متخصص در حوزه کارشناسی آتشنشانی، فناوری و آی تی و پسماند نیاز دارد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است که به هر دهیاری که طرح اشتغال داشته باشد پرداخت می شود.
جندقیان افزود: اکنون 20 میلیون و 760 هزار نفر جمعیت روستایی معادل 26 درصد جمعیت کشور وجود دارد که نیمی از این جمعیت را بانوان و نیمی دیگر مردان شامل می شوند.
وی اظهار داشت: سال 59 یک نقطه تحول در جمعیت شهری و روستایی کشور رخ داد و برای نخستین بار جمعیت روستایی از جمعیت شهری کمتر شدند.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در آن زمان جمعیت روستایی 25 میلیون نفر بود که این جمعیت در سال 65 به 23 میلیون، سال 75 به 22 میلیون، سال 85 به حدود 22 میلیون و در سال 95 به 20 میلیون و 760 هزار نفر رسید.
معاون‌امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: براساس آمارها در 25 سال گذشته تولید ناخالص ملی در بخش کشاورزی 20 درصد بود و اکنون به 10 و 2 دهم درصد رسیده است.
جندقیان افزود: 35هزار نفر دهیار در 37 هزار و 48 دهیاری خدمات ارایه می کنند که 2 هزار و 500 نفر از این تعداد دهیار زن هستند که شمار زنان دهیار با جمعیت دهیار کشور تناسب ندارد.
وی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد بانوان دچار اصطکاک فیزیولوژیک از نظر تغذیه و تحرک هستند.
معاون‌هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) گفت: مشارکت اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی گسترش یافته است.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: 133 دهیار زن در استان مرکزی وجود دارد و روند فعالیت این قشر جامعه در استان هرسال روند صعودی دارد.
وی اظهار داشت: استان مرکزی نه تنها در حوزه صنعتی مشهور است بلکه در بخش های کشاورزی ظرفیت و توانمندی‌های غیرقابل انکاری دارد.
معاون‌هماهنگی امورعمرانی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه تولیدات کشاورزی، تولیدات دامی، تولید گوشت سفید و قرمز بیش از نیاز استان کالا به بازار وارد می کند و یک استان مولد در کشور به شمار می رود.
وی اظهار داشت: استان مرکزی جز 5 استان پردرآمد کشور از نظر ارزش افزوده، تولید ناخالص ملی و صادرات غیرنفتی است و در حوزه حمل و نقل به سبب قرار گرفتن در شاهراه شمال به جنوب و شرق به غرب رتبه سوم کشور را دارد.
مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی نیز گفت: این استان 12 شهرستان و 23 بخش دارد که جمعیت آن یک میلیون و 29 هزار و 475 نفر است.
«حجت‌الله کاظمی» افزود: 329 هزار و 690 نفر از جمعیت این استان روستایی هستند که 23 درصد جمعیت استان را شامل می شود.
وی اظهار داشت: استان مرکزی دارای 820 روستای برخوردار از شورا و 799 روستای دارای دهیاری است.
در این آیین از جمعی از زنان دهیار استان به مناسبت میلاد خجسته حضرت زهرا (س)، روز زن و مادر تجلیل شد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.