«رضا نوبخت» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ اظهار داشت: 350 عضو فعال متشکل از دانش آموختگان کشاورزی در مقاطع تحصیلی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در این سازمان فعالیت دارند.
وی با تاکید بر اینکه ارتباط سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساوه با مراکز دانشگاهی ارتباطی مستحکم دارد، افزود: در شرایط کنونی دانش آموختگانی که علاقه مند به فعالیت هستند و برای تقویت بنیه علمی و توان کاری خود به صورت مداوم دوره های آموزشی و روش های نوین را فرامی گیرند،‌ به شدت مورد نیاز هستند.
نوبخت گفت: افزون بر 100 کارشناس به عنوان ناظر این تشکل مهندسی به صورت منظم از طرح های کشاورزی شهرستان ساوه بازدید می کنند و به کشاورزان معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: 32 کارشناس ناظر نیز برای نظارت بر بخش های دامی و شیلات در این سازمان فعالیت دارند که به طور متوسط در هر ماه، سه مرتبه از مراکز یاد شده بازدید می کنند.
وی اظهار داشت: نظام مهندسی کشاورزی مجری برنامه و سیاست های کلی وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستا فعالیت های خود را متمرکز کرده است.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی شهرستان ساوه اظهار داشت: برگزاری دوره های بازآموزی به منظور توانمندسازی اعضا، ارائه مشاوره، نظارت و انجام راهنمایی های فنی، صدور پروانه های بخش دامی و شیلات، صدور پروانه های آبیاری مدرن به خصوص سامانه های تحت فشار و قطره ای از جمله مهمترین فعالیت های این تشکل است.
نوبخت در خصوص فعالیت‌های نظام مهندسی کشاورزی ساوه برای دستیابی به تولید محصولات ارگانیک، گفت: با توجه به اینکه خاک منطقه ساوه به کودهای شیمیایی سازگاری پیدا کرده از این رو تولید محصولات ارگانیک عمدتا در مراکز گلخانه ای انجام می شود.
وی افزود: اعضای نظام مهندسی کشاورزی ساوه موفق به تولید محصول انار ارگانیک شده اند و این محصول نیز به ثبت رسیده است ضمن اینکه گیاه آلوِئه ورا و مرغ سبز نیز به شکل ارگانیک در این شهرستان تولید می شود.
این فعال بخش کشاورزی در مورد اجرای طرح های زودبازده و اقتصادی،‌ گفت: اجرای این طرح ها کمک مهمی به افزایش تولیدات بخش کشاورزی می کند و در یک سال اخیر نیز نظام مهندسی با تهیه طرح ها، مکان یابی محل اجرای طرح ها، صدور پروانه و معرفی پرونده ها برای دریافت تسهیلات با سود ۶ درصد در این خصوص گام های موثری برداشته است.
شهرستان ساوه با بهره مندی از 135 هزار هکتار سطوح زراعی و باغی سالانه ظرفیت تولید 600 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را دارد.
6539/9921/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.