به گزارش ایرنا،« مهرداد الیاسی» روز دوشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با مالکیت فکری و ثبت اختراع ملی و بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی خمین افزود: 540 اظهارنامه از ابتدای امسال تاکنون برای ثبت به کشور ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور نخست دنیا در ثبت اختراع داخل است، ادامه داد: چین، آمریکا، اروپا و ژاپن رتبه های برتر ثبت اختراع در دنیا را دارند.
رئیس اداره ثبت اختراع و مالکیت معنوی ایران اظهار داشت: باید نگاه مسئولان به حمایت از اختراع جدی تر باشد.
الیاسی با بیان اینکه بیشترین اختراعات کشور در زمینه های انرژی، سلامت و مسکن است، گفت: در خصوص نهادینه شدن مالکیت فکری، باید دروسی اختصاصی در دانشگاه ها پیش بینی شود.
وی تاکید کرد: فرهنگ مالکیت فکری باید نهادینه شود و آموزش و حمایت از مخترعان در راستای توانمند سازی ایده های خام و ثبت اختراع های نو، می تواند گامی موثردر اقتصاد هر کشور باشد.
رئیس اداره ثبت اختراع و مالکیت معنوی ایران موقعیت قدرتمند در بازار و امتیازهای رقابتی، بازگشت سرمایه، درآمد بیشتر از محل تفویض اجازه بهره برداری و انتقال اختراع، دسترسی به فناوری، دسترسی به بازارهای جدید و خطر کمتر نقض حقوق را از مزایای ثبت اختراع بیان کرد.
معاون علمی دانشگاه آزاد خمین نیز در این کارگاه گفت: 20 اختراع توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه ثبت شده که چهار اختراع به نام دانشگاه ثبت ملی شده است.
« محمد خلیلی» افزود: اختراعات این واحد دانشگاهی در حوزه معماری و فنی مهندسی است.
وی ادامه داد: در دانشگاه های پژوهش محور و کار آفرین دانشجویان دارای ایده می توانند با تجاری سازی ایده خود، درآمد کسب کند.
25 استاد و دانشجو در کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با مالکیت فکری و ثبت اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی خمین شرکت کردند.
دانشکاه آزاد واحد خمین دارای 2 هزارو 100 دانشجو در چهار مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و کاردانی است.
9930/7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.