به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز یکشنبه در پنجاه و یکمین نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی افزود: امکان ساخت مراکز درمانی و بیمارستانی همیشگی نیست و باید چرخه بیماری و راهکارهای تقویت حوزه پیشگیری مدیریت بهینه شود.
وی اظهارداشت: کم تحرکی و نداشتن تغذیه سالم ازعوامل بیماری جامعه کنونی است که برای رفع این مهم باید اعضای کارگروه در راستای وظیفه سازمانی تلاش کنند.
معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برخی دستگاه های اجرایی استان مبنای تصمیم سازی های کارگروه سلامت هستند که با عضویت در این کارگروه باید به مقوله تحرک بخشی توجه ویژه شود.
اکرمی افزود: پایه های کارگروه سلامت و امنیت غذایی باید برنامه های خود در این حوزه به دبیرخانه اعلام کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: این دانشگاه در طول یک سال اخیر از بیمه های استان مبلغی دریافت نکرده است.
سید «محمد جمالیان» افزود: با وجود بدهی 350 تا 400 میلیارد ریالی دارویی دانشگاه، تمام نیاز بیماران تهیه و در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: تهیه دارو با شرایط اقتصادی به سختی تامین می شود و دانشگاه علوم پزشکی باید اقلام دارویی را به صورت نقد خریداری کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مدیریت دارویی تنها راهکار برون رفت از شرایط کنونی است و بیماران باید با برنامه درمانی، مصرف دارو خود را مدیریت کنند.
دکتر جمالیان افزود: با وجود همه تنگناهای مالی، اخیرا مراکز درمانی مختلفی و بخش های مناسبی در سطح استان راه اندازی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: 40 درصد از انواع سرطان ها قابل پیشگیری هستند.
دکتر«جواد نظری» افزود: سرطان ها بعد از سکته مغزی، دومین عامل مرگ و میر به شمار می روند.
وی اظهار داشت: در 40 سال اخیر با تلاش مجموعه وزارت بهداشت، 20 سال به طول عمر مردم کشور افزوده شده است.
وی تاکید کرد: برنامه ملی سلامت زیرساختی حیاتی در کشور محسوب می شود و اصل پیشگیری دراولویت این برنامه است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس نقشه سرطان کشور که در سال 93 دراستان ها عملیاتی شد، وضعیت سرطان در استان مرکزی نگران کننده نیست.
دکترنظری افزود: یک هزار و 742 سرطان در استان به ثبت رسید که از این تعداد 939 نفر مرد و 803 نفر زن هستند.
ارایه اقدامات درخصوص تغذیه سالم توسط دانشگاه علوم پزشکی، عملیاتی شدن مشارکت دستگاه های متولی در تدوین سند کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و ارسال اقدامات دستگاه های استان برای پویش مقابله با سرطان از جمله مصوبات این نشست بود.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.