به گزارش ایرنا، «محمود نعمتی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 57 مرکز برای توزیع میوه شب عید در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد 11 مرکز در اراک و مابقی نیز در نقاط مختلف استان مستقر هستند.
وی ادامه داد: 850 تن پرتغال و 600 تن سیب برای عرضه در آستانه نوروز خریداری شده و در سردخانه های خمین و ساوه و بخشی نیز در شهر قم ذخیره سازی شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: کالاهایی از قبیل نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، میوه، آجیل و خواروبار در زمره اقلام اساسی، پرمصرف و سلامت محور محسوب می شوند که در ایام نوروز زیر نظارت مستمر هستند.
وی گفت: در بخش خدمات نیز تیم های نظارتی این سازمان بر فعالیت شرکت های مسافربری، حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن تفریحی، سیاحتی، اقامتی، رستوران های بین راهی و درون شهری و اماکن وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انبارها و سردخانه ها نظارت مستقیم دارند و بر اساس قانون، با متخلفان برخورد می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: دستگاه های ذیربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید با مدیریت صحیح، قیمت ها را کنترل کنند و از سویی کالاها نیز از طریق شبکه های توزیع همچون تعاونی ها و فروشگاه های معتبر به مردم عرضه شود.
نعمتی یادآوری کرد: تلفن 124 نیز به صورت شبانه روزی گزارش های مردمی را ثبت می کند و نتیجه به شهروندان منعکس می شود.
وی بیان کرد: نمایشگاه بهاره نیز با هدف تنظیم بازار شب عید، از 13 اسفندماه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک برپا می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: این نمایشگاه با اولویت کالاهای اساسی شامل پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی و پروتئینی، آجیل و خشکبار برگزار می‌شود.
نعمتی گفت: یک گروه کارشناسی متشکل از کارشناسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها، کالاهای عرضه شده در نمایشگاه را قیمت‌گذاری می ‌کنند.
وی گفت: نمایشگاه بهاره با هدف تنظیم بازار و تسهیل در تامین نیازهای شهروندان در روزهای پایانی سال برگزار و چگونگی قیمت گذاری، کیفیت کالا و نحوه عرضه آن به دقت از سوی دستگاه های مسئول نظارت می شود.
اصناف استان مرکزی زیر نظر 47 اتحادیه فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.