رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک در نشست صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر افزود: بیش از 265 نفر ساعت کار کارشناسی در این کمیسیون برای بررسی و تدوین بودجه سال آتی شهرداری اراک انجام شده است.
«ایرج رضایی» افزود: بودجه سال 98 کلانشهر اراک در 2 قالب هزینه ای و درآمدی پیش بینی و تلاش شده است متناسب با شرایط کنونی کشور تهیه و تدوین شود.
وی ادامه داد: کلانشهر اراک اگر چه جزء کلانشهرهای کشور قرار دارد ولی بودجه این شهر از بودجه 10 شهر برتر کمتر است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطر نشان کرد: 10 درصد ساختمان های این کلانشهر به صورت قولنامه ای بوده و این مهم موجب شده است درآمد این شهر از شهرهای همتراز کمتر باشد.
رضایی گفت: با افزایش 10 تا 20 درصدی درآمدهای شهرداری کلانشهر اراک پیش بینی می شود بودجه سال آتی شهرداری این کلانشهر محقق شود.
شهردار منطقه 2 اراک نیز در این نشست گفت: این شهرداری یک ششم معادل یک هزار کیلومتر مربع از مساحت کلانشهر اراک را تحت پوشش قرار داده و تنها شهرداری است که با تمام شهرداری ها مرز مشترک دارد.
زندیه وکیلی افزود: 217 پروانه امسال توسط شهرداری منطقه 2 اراک صادر شده که صدور این پروانه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 163 پایان کار امسال توسط شهرداری منطقه 2 اراک صادر شده که تعداد این پایان کارها نسبت به پارسال که 132 عدد بود، 23 درصد رشد داشته است.
شهردار منطقه 2 اراک بیان کرد: 726 میلیارد ریال درآمد به صورت تهاتر و نقدی در این شهرداری کسب شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 597میلیارد ریال، 21 درصد افزایش یافته است.
زندیه وکیلی ادامه داد: 282 میلیارد ریال این درآمدها به صورت نقدی جذب شد که نسبت به سال گذشته با 97 میلیارد، 200 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: بودجه شهرداری منطقه 2 اراک سال جاری 270 میلیارد ریال پیش بینی شده که تا کنون 399 میلیارد ریال معادل 160 درصد بودجه پیش نهادی محقق شده است.
شهردار منطقه 2 اراک افزود: 124 پرونده از ابتدای سال جاری تا کنون به کمیسیون ماده پنج شهرداری این کلانشهر ارسال شده که 41 درصد این پرونده ها مربوط به این شهرداری است.
زندیه وکیلی گفت: 148 میلیارد ریال وصولی ماده 100 و 620 میلیارد ریال نیز وصولی ماده هفت امسال در شهرداری منطقه 2 اراک جذب شده است.
وی افزود: تا کنون هر یک از اهالی طرح 58 متری رای دیوان عدالت را کسب کرده اند مجوز ساخت به آنان طبق ماده واحده داده شده است.
شهردار منطقه 2 اراک با یادآوری وضعیت نامناسب پاساژ طلا این شهر افزود: این مرکزی تجاری به دلیل وضعیت نامناسب ایمنی از ظرفیت تبدیل شدن به یک پلاسکوی دیگر برخوردار بوده و نیاز است دستگاه های خدمات رسان همکاری و هماهنگی لازم را برای صدور اخطارها و اقدامات لازم را داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پنج هزار و 200 عضو زیر نظر سازمان نظام مهندسی این استان در رشته های فعالیت دارند.
«مجید ثاقبی» افزود: سازمان نظام مهندسی در هفت رشته از جمله عمران، برق، مکانیک، شهرسازی و ترافیک گروه های تخصصی انتخاب و فعالیت دارند.
وی ادامه داد: نمایندگی سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در پنج شهرستان اصلی شامل اراک، ساوه، دلیجان محلات و خمین و 24 نقطه استان فعال است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.