به گزارش ایرنا، امامان جمعه استان مرکزی با اشاره به ایام ولادت صدیقه طاهره (س)، ویژگی های اخلاقی آن بانوی مکرم را الگویی برای زنان مسلمان و آزاده برشمردند.

*** ساده زیستی و اعتقاد به آموزه های معنوی و اخلاقی ویژگی ارزشمند حضرت فاطمه (س) است
امام جمعه خمین گفت: بزرگواری، ساده زیستی و اعتقاد راستین به آموزه های دین مبین اسلام از جمله ویژگی های اخلاقی و معیشتی زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) بود.
حجت الاسلام سید « علی حسینی پور» بیان کرد: این بانوی بزرگوار الگوی کاملی برای انسان ها به ویژه زنان مسلمان است.
وی تاکید کرد: راهکار مقابله با سنت های نادرست زندگی، پیروی از سیره ائمه معصومین (ع) است.
امام جمعه خمین با اشاره به بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی افزود: این رهنمود ارزشمند، به آینده و نقش بی ‌بدیل جوانان در استمرار گام های بزرگ تاکید دارد.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ویژگی‌های مسیر پر افتخار طی شده در این 40 سال انقلاب را تبیین کردند.
خطیب جمعه خمین با اشاره به اینکه امید واقعی از وعده های الهی، باورها و اعتقادات سرچشمه گرفته است، ادامه داد: دشمنان نظام تلاش می کنند تا امید کاذب را به جامعه تلقین کنند.
حجت الاسلام حسینی پور گفت: امروز نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اقدام های انقلابی نیاز دارد و ملت نیز پشتیان نظام و ولایت هستند.
خطیب جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمنان نظام با تحریم قصد تضعیف انقلاب اسلامی را دارند، ادامه داد: برخلاف توطئه های آن ها، تحریم ها به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل شده است.
خطیب جمعه خمین با اشاره به درگذشت آیت الله مومن ادامه داد: ایشان از علمای بزرگ اسلام بودند که درگذشت آن عالم وارسته فقدان بزرگی برای نظلم اسلامی است.

*** حضرت زهرا (س) یاور راستین اسلام بود
امام جمعه زرندیه نیز گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یاور راستین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت بود.
حجت الاسلام «حسین ابراهیمی » در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه زرندیه افزود: قناعت، ساده زیستی و توجه به آموزه های اسلامی از ویژگی های بارز حضرت صدیقه طاهره (س) بود.
وی ادامه : مسئولان و خدمتگزاران باید با تاسی از سیره آن بانوی مکرم، خدمت به نظام اسلامی و انقلابی را همچون گذشته استمرار بخشند.
خطیب جمعه زرندیه ادامه داد: بانوان مسلمان و پاکدامن نیز باید شیوه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی عملی زندگی اجتماعی خود قرار دهند.
نماز عبادی، سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
9930/4896/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.