دکتر «اعظم احمدی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: میانگین کشوری بیماری های غیر واگیر در سرطان 158 در صد هزار نفر، شیوع فشار خون 26 و چهار دهم درصد و دیابت 10 و هشت دهم درصد است اما این شاخص ها در خمین به ترتیب 107 ، 14 و 31 صدم درصد و و 6 و یک دهم درصد است.
وی اضافه کرد: شاخص میانگین کشوری کلسترول خون بالا و چاقی و اضافه وزن نیز 22 و 59 صدم درصد و 59 و 31 صدم درصد است که این ارقام در خمین هفت و 21 صدم درصد و 49 و 77 صدم درصد است.
معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خمین گفت: شاخص کشوری انجام خطر سنجی بیماری های قلبی و عروقی نیز 33 درصد است درحالیکه در خمین 41 درصد محاسبه شده است.
دکتر احمدی افزود: برای پیشگیری و کنترل افراد در معرض خطر و مبتلایان به بیماری های غیر واگیر خدمات نوین سلامت در دوره میانسالی شامل ارزیابی الگوی تغذیه ای، فعالیت جسمانی، مصرف دخانیات، سلامت دوره باروری، سلامت روان، عوامل اجتماعی و خانوادگی موثر بر سلامت و بررسی بیماری های غیر واگیر به مردان و زنان بالای 30 تا 60 سال در مناطق شهری و روستایی در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود قبل از پایان برنامه ششم توسعه 44 هزار نفردر خمین معادل 90 درصد از جمعیت هدف خطر سنجی شوند.
وی افزود: برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی در خصوص بیماری های غیر واگیر ،غربالگری فشارخون و دیابت در راستای برنامه سلامت کارکنان دولت و انجام خطر سنجی 10 ساله سکته های قلبی و مغزی برای کارگران و کارکنان دولت از اقدامات موثر دیگر در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر در این شهرستان است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.