«علی صفدری» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یکهزار و 635 نفر در ماموریت های شهری با اورژانس خمین به بیمارستان امام خمینی (ره) و در ماموریت های جاده ای نیز 473 مجروح برای پیگیری درمانی به مرکز درمانی اعزام شدند.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: بر اساس آخرین آمار 337 نفر امسال از خدمات پیش بیمارستانی فوریت های پزشکی استفاده کردند.
وی گفت: مرکز فوریت های پزشکی خمین با 21 نیروی انسانی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، 2 پایگاه جاده ای و سه دستگاه آمبولانس فعال است.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین ادامه داد: زمان حضور در ماموریت های فوریت های پزشکی در این شهرستان بر بالین بیماران و حادثه دیدگان از شاخص کشوری پایین تر است.
صفدری افزود: شمار فوتی های ناشی از تصادف ها از ابتدای امسال تاکنون، 10 نفر و جان باختگان غیر تصادفی 88 نفر است.
وی افزود: میانگین زمان حضور آمبولانس های اورژانس در ماموریت های درون شهری هشت دقیقه و در جاده های کشور حدود 14 دقیقه است که این میانگین در خمین به ترتیب 6 و هشت دقیقه است.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین ادامه داد: به منظور تقویت و پوشش بیشتر در ارایه خدمات اورژانسی، 2 پایگاه جاده ای در روستای شهابیه و دربند ساخته شده است تا آمبولانس ها و عوامل اورژانس با سرعت بیشتری به محل وقوع حادثه اعزام شوند.
صفدری گفت: عوامل مختلفی چون مزاحمت های تلفنی، مبلمان شهری نامناسب، ترافیک در تغییر زمان حضور در ماموریت فوریت های پزشکی نقش دارند.
وی افزود: طرح آموزش دانش و کسب مهارت های عملی احیای قلبی ریوی پایه در مراکز بهداشتی و درمانی، مساجد و مدارس این شهرستان در حال برگزاری است.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: با اجرای اصولی و صحیح اقدامات حیات بخش، می توان از وقوع بسیاری از مرگ ها و عوارض شدید ایست قلب، تنفسی پیشگیری کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
7277/3075/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.