«حسین محمدی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک، افزود: این فضاها با بهره برداری از 37 طرح آموزشی در قالب 207 کلاس با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال امسال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ایجاد و به آموزش و پرورش تحویل شده است.
وی ادامه داد: 19 مورد از این طرح ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 10 مورد از طرح های آموزشی امسال نیز توسط خیران مدرسه ساز، 21 طرح مشارکتی و 6 طرح با اعتبارات دولتی ساخته شده است.
محمدی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی 115 طرح آموزشی در سال جاری، گفت: 78 مورد از این طرح ها نیمه کاره است.
وی گفت: محل تامین اعتبارات 40 مورد از این طرح ها دولتی، 40 طرح مشارکتی و 35 طرح به صورت تمام خیر ساز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: عملیات اجرایی 49 طرح آموزشی نیمه تمام استان مرکزی امسال به دلیل مشکلات مالی متوقف شده که اتمام آن ها نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
محمدی خاطر نشان کرد:تکمیل 78 طرح آموزشی نیمه تمام استان نیازمند یکهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار است.
وی ادامه داد: استاندارد سازی، تعمیر و تجهیز مدارس باقی مانده استان نیز 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 2 مورد از طرح های نیمه تمام استان مرکزی مربوط به مدارس استثنایی است که بهره برداری ازآن ها سال آینده آغاز می شود.
محمدی یاد آور شد: 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 380 میلیارد ریال از منابع ملی برای تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس به این اداره کل اختصاص یافته که 35 درصد اعتبارات استانی و 92 درصد اعتبارات ملی جذب شده است.
وی، حذف بخاری های نفتی و استاندارد سازی وسایل گرمایشی فضاهای آموزشی را از برنامه های اولویت دار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی عنوان کرد و گفت: گرمایش 99فضای آموزشی در قالب 124 کلاس درس در این استان به وسیله بخاری های نفتی انجام می شود که مقرر شده با کمک منابع استانی و ملی ابتدای سال آتی جشن برچیده شدن وسایل گرمایشی غیر استاندارد در این فضاها گرفته شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: 60 کلاس از مجموع فضاهای آموزشی که از بخاری نفتی در آن ها استفاده می شود گاز رسانی شده است و بقیه نیازمند انتقال شبکه گاز به این فضاها دارد.
محمدی یادآور شد: 208 هزار دانش آموز در 2 هزار و 107 فضای آموزشی و هشت هزار و 278 کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند که 63 درصد این کلاس ها از استاندارد و استحکام کافی برخوردار بوده و بقیه نیازمند تخریب و بازسازی است.
وی،سرانه فضای آموزشی و پرورشی در جهان را هشت و 2 دهم متر مربع عنوان کرد و گفت: این شاخص در کشور پنج و یک دهم متر مربع و استان مرکزی را چهار و هفت دهم متر مربع است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی یادآور شد: برای دستیابی به سرانه آموزشی استان استاندارد در استان به ایجاد 125 هزار متر مربع فضا نیاز است که این مهم جذب سه هزار میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی را می طلبد .
محمدی گفت: استان مرکزی در زمره مناطقی است که کمترین سهم اعتبارات استانی به نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش اختصاص می یابد و پیگیری اختصاص 15 درصد از منابع استانی به این بخش از برنامه های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان است.
وی از برگزاری بیست و یکم جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در خرداد ماه سال آینده در اراک خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف تکریم و نکوداشت خیران، شناسایی و حذب خیران جدید و با رویکرد ایمن سازی مدارس در مرکز و شهرستان های این استان برگزار می شود.
محمدی گفت: جشنواره خیران مدرسه ساز نیز امسال در استان مرکزی برگزار و در این برنامه از نیکوکاران مشارکت جو تقدیر می شود.
وی ادامه داد: 583 مدرسه در قالب 2 هزار و 720 کلاس استان مرکزی توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: یکهزار و 710 خیر مدرسه ساز در این استان ثبت شده که یکهزار و 584 خیر حقیقی و 126 خیر نیز حقوقی است.
محمدی یاد آور شد: 24 تعهد با 177 میلیارد ریال منابع مالی در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مرکزی تعهد شد که تا کنون 75 درصد این اعتبارات محقق شده است.
وی از آغاز فعالیت پویش همه برپا در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور خبر داد و گفت: این پویش با هدف ایمن سازی فضاهای آموزشی کشور ایجاد و تا کنون اعتبارات مناسبی در آن جمع آوری شده است.
208 هزار دانش آموز در 2 هزار و 107 فضای آموزشی و هشت هزار و 278 کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.