«ابراهیم مردانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ اظهار داشت: سه شرکت اتوبوسرانی، چهار شرکت مینی بوسرانی و سه شرکت مسافربری سواری در ساوه فعالیت دارند که نسبت به مدت مشابه پارسال 9 درصد کمتر مسافر جابه جا کردند.
وی اظهار داشت: 27 شرکت حمل و نقل بار نیز در 10 ماه امسال افزون بر 2 هزار و 500 تن کالا را از ساوه بارگیری و به مقاصد مختلف ارسال کردند که عملکرد این شاخص نیز در قیاس با مدت مشابه قبل 2 درصد کاهش دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که امسال برای کامیون ها ایجاد شد‌ افزون بر سه هزار و 900 حلقه لاستیک از محل سهیمه دولتی شهرستان ساوه میان مالکان کامیون و خودروهای سنگین توزیع شد.
مردانی گفت: اقدامات نظارتی بر فعالیت شرکت های حمل و نقل بار و مسافر به صورت مرتب در دستور کار است و روزانه حدود 15 مورد شکایت از ظریق سامانه تلفنی 141 شکایت از رانندگان دریافت می شود.
وی، مهمترین چالش های حوزه حمل و نقل شهرستان ساوه را فرسودگی و افزایش سن ناوگان های باری و مسافری، بالا بودن قیمت لوازم یدکی و لاستیک، تکمیل نشدن شهرک حمل و نقل و فعالیت مسافربرهای شخصی در میادین مختلف شهر ساوه عنوان کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه وقوع سوانح رانندگی در جاده های ساوه را نسبت به میانگین استانی بالاتر دانست و گفت: امسال با وجود اینکه در راه های قدیمی و فرعی شمار فوتی ها و محروحان ناشی از سوانح رانندگی کمتر شده اما، در آزادراه های ساوه به تهران و همدان شمار سوانح و کشته شدگان افزایش دارد.
مردانی افزود:‌ عمده دلایل بروز حوادث رانندگی در آزاد راه های این شهرستان به عادات غلط رفتار رانندگی و مواردی مانند خستگی، خواب آلودگی و توجه نکردن به جلو برمی گردد.
وی گفت: گروه های راهداری برای ایام نوروز با آمادگی کامل در خدمت شهروندان هستند و با برقراری کشیک های نوروزی به استقبال از بهار می روند.
مردانی گفت: فعالیت هایی از قبیل نصب بنرهای هشدار دهنده در راه ها‌،‌ آماده سازی نمازخانه های بین راهی و الزام رانندگان ناوگان مسافری عمومی به رعایت وقت نماز نیز برای ایام نوروز در دستور کار است.
وی افزود: 147 کیلومتر آزادراه، 30 کیلومتر بزرگراه،‌ 110 کیلومتر راه اصلی، 110کیلومتر راه فرعی و 668 کیلومتر راه روستایی در ساوه وجود دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه ادامه داد: 660 کیلومتر از این راه هاآسفالت شده که ضریب آن 73 درصد را نشان می دهد و از متوسط استانی کمتر است.
مردانی یادآور شد 118 هزار و 500 متر از سطح جاده های ساوه امسال لکه گیری و ‌20 کیلومتر راه های اصلی و فرعی با 65 میلیارد ریال اعتبار روکش آسفالت شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 15 کیلومتر عملیات شیب شیروانی راه های اصلی، 87 کیلومتر تسطیح شانه و تیغه زنی، خاکریزی 110دهنه از پل ها، تیغه زنی 160 کیلومتر راه روستایی غیر آسفالت، اجرای 252 کیلومتر خط کشی راه های اصلی روستایی، نصب یکهزار و 200 تابلوی راهنما و هشدار دهنده، ایمن سازی سه نقطه پرتگاهی با حفاظ های بتنی و فلزی، اجرای‌ 10 کیلومتر شیار لرزاننده، تامین 130 تن آسفالت برای لکه گیری جاده ها و 79 کیلومتر تسطیح شانه راه ها انجام شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه بیان کرد: عملیات تعمیر و نگهداری روشنایی و نیز تردد شمارها مانند دوربین های پایش تصویری در سطح راه های شهرستان ساوه به صورت مستمر انجام می شود.
مردانی گفت: مسئولان استانی باید برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه راهداری شهرستان ساوه از جمله 10 کیلومتر از باند دوم مسیر غرق آباد به نوبران و تامین روشنایی مسیر ساوه به سمت شهر صنعتی و بوئین زهرا مساعدت لازم را داشته باشند.
وی همچنین تقاطع های غیر همسطح سه راهی آوه و نیز سه راهی سد الغدیر را از دیگر مواردی نیازمند به تزریق اعتبارات برای تکمیل و بهره برداری عنوان کرد.
مردانی گفت: تعریض جاده یولاق و نیز بهسازی روکش آسفالت جاده بیات که از مسیرهای حادثه خیز نیز از دیگر طرح های در دستور کار راهداری است.
شهرستان ساوه در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به مرکز ایران قرار دارد.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.