به گزارش ایرنا، «مهدی زندیه وکیلی» روز یکشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در اراک، افزود: این استان در مسیر شاهراه شمالی جنوبی و شرق به غرب کشور قرار دارد و به همین دلیل در جایگاه دوم کشور به لحاظ تردد مسافر قرار دارد اما در حوزه ماندگاری گردشگران رتبه قابل قبولی ندارد که این مهم باید با تعاملات برون بخشی و همکاری های بین دستگاه اصلاح شود.
وی ادامه داد: جذب گردشگران در شهرستان های 12 گانه استان رویکرد اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی است و تمامی دستگاه های اجرایی و کمیته 10 گانه این ستاد باید در این خصوص مشارکت گسترده داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: جذب گردشگران با معرفی ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان محقق می شود اما، اسکان یک شبه مسافران در راستای کاهش تصادف های جاده ای از تاکیدهای ستاد اجرایی خدمات سفر کشور است که این مهم باید به خوبی در استان مرکزی اجرا شود.
زندیه وکیلی بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی از شهرستان های استان مرکزی هتل و اقامتگاه های رسمی وجود ندارد، وظیفه اداره کل آموزش و پرورش استان محور کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی قرار دارد و باید نسبت به تجهیز مدارس برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی اقدام کند.
وی گفت: تمامی بناهای تاریخی و موزه های استان باید در ایام تعطیلات نوروز باز هستند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز وظیفه دارد اطلاعات گردشگری استان را به صورت بروشور تهیه و در مبادی شهرها در اختیار مسافران قرار دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: هر کدام از شهرستان های 12 گانه استان باید نسبت به دایر کردن نوروزگاه اقدام کرده و ضمن معرفی ظرفیت های گردشگری استان، صنایع دستی و سوغات شهرهای مختلف نیز به مسافران عرضه شود.
زندیه وکیلی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز وظیفه دارد از اکنون مجتمع ها و سرویس های بهداشتی بین راهی استان را مورد بازرسی قرار داده و در صورت کمبود امکانات نسبت به رفع آن در یک ماه باقی مانده به آغاز تعطیلات نورزی اقدام کند.
وی ادامه داد: با هماهنگی فرمانداران نوروزگاه در تمامی شهرهای استان برپا شود و اینترنت رایگان نیز در نوروزگاه ها و پارک های اقامتی در اختیار گردشگران قرار می گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: ایجاد امنیت در جاده های اصلی و فرعی استان و معرفی ظرفیت های گردشگری در بخش های گردشگری، فرهنگی و تاریخی و مفاخر استان باید به صورت هدفمند در دستور کار ستاد خدمات سفر استان قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز با بیان اینکه 10 کمیته برای ارایه هر بیشتر خدمات به مشافران نورزی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده است، گفت: کمیته حمل و نقل و راهداری با مسئولیت اداره کل راهداری، امداد و نجات با مسئولیت جمعیت هلال احمر، خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی با مسئولیت ستاد فرماندهی انتظامی استان و شهرداری ها و همیاری ها نیز با مسئولیت دفتر امور شهری شوراهای اسلامی استانداری مرکزی به مسافران نورزوی خدمات رسانی می کنند.
«علیرضا ایزدی» افزود: کمیته برنامه ریزی و آمار با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، خدمات اسکان و رفاه با مسئولیت شهرداری ها، نظارت و تنظیم بازار با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت، ارزیابی عملکرد اداره کل بازرسی استانداری، بهداشتی و پزشکی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و اطلعات، تبلیغات و فضای مجازی با مسئولیت اداره کل صدا و سیمای استان مرکزی به مسافران نورزی خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: ایجاد نوروزگاه در مبادی ورودی تمامی شهرهای استان برنامه ریزی شده که استقرار راهنمایان، غرفه سوغات و صنایع دستی نیز به گردشگران خدمات رسانی می کنند.
مجموعه بازار تاریخی اراک، حمام و موزه چهارفصل، مسجد جامع و مسجد سرخ ساوه، آتشکده آتشکوه محلات، بافت تاریخی شهر نراق، غاز نخجیر، مسجد شش ناو تفرش، سراب عباس آباد شازند،بیت تاریخی امام( ره )، قلعه سالار محتشم خمین، موزه مردم شناسی آشتیان و سنگ نگاره های تیمره خمین، بخشی از جاذبه های دیدنی استان مرکزی است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.