به گزارش ایرنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در اختتامیه این جشنواره، گفت: در دنیا به هنر فیلم‌سازی به عنوان یک صنعت توجه می ‌شود زیرا سینما دارای پدیده‌هایی جذاب و تاثیرگذار است.
«محمدرضا منصوری» افزود: سینما یک پدیده چند وجهی و چند بعدی است که از فرهنگ بشری تاثیر گرفته و با بهره گیری از هنرهای مختلف از جلوه های منحصر به فردی برخوردار است.
وی اظهار کرد: سینما همانند رسانه های همگانی به عنوان یک ساز و کار هنری و فرهنگی دارای کارکردهای موثری در حیات بشر است و این نقش به خصوص در حوزه فرهنگ عمومی بسیار تاثیرگذار است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز، گفت: این جشنواره با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار هنر برگزار که فراخوان آن در آبان ماه 97 به شهرستان‌های استان مرکزی ارسال شد.
«حسین محمودی فر» افزود: پس از انجام فراخوان، 46 اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد که پس از داوری 25 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
وی اظهار داشت: در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی مانند روزنامه، رادیو، تلویزیون، سینما و اینترنت با انتقال اطلاعات می توانند نقش مهمی در شکل‌ دهی و راهبری افکار عمومی با هدف توسعه و تغییر فرهنگ داشته باشند.
محمودی ‌فر گفت: هنر یک موهبت الهی در اختیار هنرمندان است و هنرمند برای این که با جامعه مرتبط باشد از این ابزار به عنوان بهترین وسیله ارتباط معنوی با جامعه استفاده می کند.
هیات داوران در بخش داستانیف رتبه دوم را به فیلم «تیتراژ» به کارگردانی سینا خانبابایی از شهرستان اراک اختصاص دادند و فیلم‌های «آب نبات» به کارگردانی محمد بیگلرتبار و «اسکیس» به کارگردانی محمد مهدی امیری (هر 2 از شهرستان ساوه) سوم شدند و از نظر هیات داوران هیچ فیلمی در این بخش شایستگی کسب رتبه نخست را نداشت.
در این بخش همچنین از سه اثر «تنها در خانه» به کارگردانی عرفان خردمند از ساوه به دلیل نگاه ویژه به ژانر فیلم کوتاه، فیلم «جبر جغرافیایی» به کارگردانی وحید مالمیر به دلیل نگاه به مقوله اجتماعی از ساوه و فیلم «پرواز کاغذی» به کارگردانی میلاد سعیدی به دلیل پردازش بصری مناسب تقدیر شد.
در بخش مستند نیز هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته کسب رتبه نخست ندانست اما رتبه دوم به فیلم «فریاد شانه ها» به کارگردانی فاضل پرورش از شهرستان ساوه اختصاص یافت و به دلیل کمبود آثار در این بخش رتبه سوم اعلام نشد.
در بخش انیمیشین (پویا نمایی) نیز هیات داوران از سه اثر «قسمت» به کارگردانی حسن ساروقی از شهرستان اراک، فیلم «پرتگاه» به کارگردانی محمد مرادی و فیلم «سکوت تلخ» به کارگردانی الهام نجاتی از شهرستان ساوه تقدیر کردند.
این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، انجمن سینمای جوان شهرستان ساوه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه برگزار شد.
ساوه دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی پس از اراک است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.