«حمید نوازنی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال های اخیر 200 ویلا در منطقه شهرستانک و 95 ویلا در خانه میران اراک ساخته شده که فاقد هرگونه مجوز قانونی است و باید ساماندهی شوند.
وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید طرح هادی در خانه میران را بازنگری کند و در غیر این صورت سازه هایی که مستندات قانونی رسمی را نداشته باشند با حکم مراجع قضایی تخریب می شوند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: زمین خانه های ویلایی در خانه میران در مالکیت اوقاف است و موافقت این نهاد نیز در تخریب نشدن و افزایش طرح هادی بنیاد مسکن ضروری است.
نوازنی افزود: نظارت ضعیف و کمرنگ دستگاه های اجرایی متولی از جمله شهرداری ها، دهیارها راه وشهرسازی و از همه مهمتر جهاد کشاورزی باعث شده تا آهنگ ساخت و ساز غیرمجاز در برخی مناطق خوش آب و هوا حریم شهر اراک افزایش یابد.
وی توضیح داد: برخی افراد با داشتن تمکن مالی خواستار ساخت ویلا در خارج از محدود شهری اراک هستند بنابراین برای جلوگیری از هرگونه آسیب به منابع طبیعی و نظام مند کردن ساخت و ساز ها باید از سوی مدیران و متولیان امکانات و تدابیر خاص اعمال شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: راه و شهرسازی، میراث فرهنگی با تعیین محدود برای ساخت و ساز ویلا این فرصت را به افراد فراهم کنند تا علاوه بر ساماندهی ساخت و ساز، ارایه خدمات به این ویلا ها به نحو مطلوب انجام شود.
نوازنی افزود: تخریب این ویلا نمی تواند عامل بازدارنده برای سایران باشد و با تخریب نه تنها بخشی از سرمایه ملی و شخصی هدر می رود بلکه به بی نظمی در این زمینه دامن زده می شود.
وی اظهار داشت: خلا ساماندهی ویلاها در استان احساس می شود و برنامه ریزان در این حوزه برای نظم بخشی به این مقوله باید اهتمام داشته باشند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.