به گزارش ایرنا، مردم مومن و خداجوی استان مرکزی با برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری در دهه فاطمیه در مساجد، تکایا و حرم امام زادگان این استان، به ماتم نشستند.
عزاداران فاطمی اراک از زن و مرد و پیر و جوان در آیین های مختلف عزاداری شهادت دخت نبی اکرم (ص) حضور دارند و عشق و ارادت خود را به حضرت زهرا (س) نشان می دهند.
عاشقان اهل بیت و عزاداران با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی از صبح امروز ضمن حضور در خیابان ها، حسینه ها و مساجد شهری و روستایی در غم فراغ بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) گریستند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات برای پذیرایی از عزاداران زهرای مرضیه (س) در روز شهادت حضرت زهرا(س) چهره خاصی به شهرها داده و فریاد یا زهرا(س) و یا علی(ع) در فضای این استان به گوش می رسد.
در برخی از نقاط استان مرکزی به ویژه اماکن متبرکه توسط گروه های تعزیه، بخشی از مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ظلم های ظالمان صدر اسلام به نمایش گذاشته شده که با استقبال خوب مردم رو به رو است.
همچنین مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دخت گرامی نبی مکرم اسلام امروز با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اراک و استاندار مرکزی در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می شود.
هیات های مذهبی بر اساس هماهنگی های انجام شده با تجمع در میدان شهدای اراک همراه با سینه زنی و مداحی به سمت مصلای بیت القدس اراک حرکت کرده و به جمعیت عزادار شهادت حضرت زهرا(س) می پیوندند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند، تفرش ، آشتیان، فراهان، کمیجان و خنداب نیز آیین های عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.