به گزارش ایرنا، این پست 230 کیلوولت برق با سرمایه گذاری یکهزار و 100 میلیارد ریال ایجاد شده است و با راه اندازی آن پایداری، افزایش و بهبود سطح ولتاژ بخش مرکزی حاصل شده و برای 40 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.
این پست با 2 فیدر خط 230 کیلوولت، قابل توسعه به چهار فیدر خط است و 2 دستگاه فیدر ترانس 230 کیلوولت با آرایش باسبار دوبل را نیز دارا است.
این تجهیزات برق در زمینی به وسعت 60 هزار مترمربع مستقر شده و ظرفیت ترانس های آن 250 مگاولت آمپر است که قابل توسعه به 375 مگاولت آمپر می باشد.
حدود 700 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که انرژی الکتریکی مصرفی آنان از طریق 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور، 20 هزار کیلومتر شبکه و 45 پست فوق توزیع تامین می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر به دعوت مشترک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مجمع نمایندگان به استان مرکزی سفر کرده است.
بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک، حضور در واحد تولیدی، صنعتی هپکو، بهره برداری از پست 230 کیلوولت خنداب و نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی از جمله برنامه های تدارک شده برای این سفر یک روزه است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
شهرستان خنداب با جمعیت 58 هزار و 262 نفر در غرب استان مرکزی واقع شده است و با توجه به ظرفیت های خاص منطقه یکی از قطب های کشاورزی و گردشگری طبیعی استان مرکزی به شمار می رود.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.