رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در ساختار بودجه‌ریزی کشور تغییراتی مانند اینکه حجم دولت براساس سیاست‌های کلی کوچک و چابک شود، صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از اراک، علی لاریجانی صبح امروز در پاویون استانداری مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  استان مرکزی در حوزه صنعت فعال است و این سفر به‌منظور آشنایی با وضعیت استان انجام‌شده است، اظهار کرد: استان مرکزی از استان‌های مهم و تاثیرگذار در کشور است که در گذر زمان مشکلاتی برای این استان پیش آمده که مسئولان، نمایندگان و استاندار بارها پیگیر مسائل بودند بنابراین علاقه داشتم از نزدیک وضعیت و مشکلات استان را دیده و بررسی کنم.

وی افزود: باید در ساختار بودجه‌ریزی کشور تغییراتی مانند اینکه حجم دولت براساس سیاست‌های کلی کوچک و چابک شود یا بهره‌وری کار در بخش‌ها بالا رود، بودجه‌ریزی براساس عملکرد یا اینکه بودجه باید به فعال‌تر کردن پروژه‌های عمرانی کشور با کمک مردم اجرایی کرد‌، به وجود آید.

لاریجانی بیان کرد: پیاده سازی همه مباحث این مقوله در بودجه ۹۸ و در فرصتی کوتاه ممکن نبود و باید مکانیزم هایی برای این مهم در نظر گرفته می شد، البته برخی از مقولات مرتبط با این مهم در بودجه ۹۸ مدنظر قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: مقرر شد در چهار ماه ابتدای سال آینده، اصلاح ساختارهای بودجه ای متناسب با شرایط کشور در دستور کار قرار گیرد و مردم نقش بیشتری در اقتصاد پیدا کنند و بودجه عمرانی نیز وضعیت بهتری پیدا کند و حتی اگر لازم بود بودجه ۹۸ اصلاحاتی داشته باشد، اصلاحات آن به مجلس ارائه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.