به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» روز پنجشنبه همزمان با هفتمین روز از دهه فجر در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و بازدید از واحد صنعتی هپکو در اراک، افزود: این استان در تنوع تولیدات صنعتی رتبه برجسته ای دارد و نیاز است که متناسب با این تولیدات در حوزه کارسازی صنایع زیردستی و وابسته برنامه ریزی و فرصت سازی شود.
وی ادامه داد: واحد تولیدی هپکو با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرد که مدیریت جدید توانسته به خوبی آن ها را سامان دهد و این واحد مادر تخصصی ماشین آلات ساز را به چرخه تولید برگرداند و پویایی تولید در کارگاه های این صنعت رقم خورده است.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: هپکو از صنایع استراتژیک برای کشور و استان مرکزی است و از تمام امکانات برای حفظ این واحد تولیدی استفاده شده است.
دکتر لاریجانی ادامه داد: کارسازی داخلی برای شرکت هپکو باید در اولویت قرار گیرد و استان های مختلف در تامین نیازهای ماشین آلات صنعتی و تجهیزات پایه باید سفارش های خود را به این صنعت مادر تخصصی ارجاع دهند تا به این شکل حمایت لازم از رونق تولید صورت گرفته و توان این شرکت به بهترین شکل بارور شود که تحقق این مهم را با سایر بخش های کلان دنبال خواهم کرد.
واحد صنعتی هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
25 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک در هپکو تولید می شود که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان و سوئد است.
واحد صنعتی هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر به دعوت مشترک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مجمع نمایندگان به استان مرکزی سفر کرده است.
بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک، حضور در واحد تولیدی، صنعتی هپکو، بهره برداری از پست 230 کیلوولت خنداب و نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی از جمله برنامه های تدارک شده برای این سفر یک روزه است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
6991/3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.