«محمد رضا مختاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع واگن های باری تولید شده در شرکت واگن پارس اراک، 30 دستگاه واگن باری لبه کوتاه به سفارش شرکت توکاریل تولید و تحویل شده است.
وی ادامه داد: همچنین 30 دستگاه واگن باری لبه بلند به سفارش شرکت احیا ریل ایرانیان و 10 دستگاه واگن باری لبه بلند 6 محوره نیز به سفارش شرکت توکاریل در واگن پارس اراک تولید و به شرکت های بهره بردار تحویل شد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار داشت: قیمت تمام شده هر یک از واگن های باری تولید شده در شرکت واگن پارس اراک از پنج تا هفت میلیارد و 500 میلیون ریال متغیر است.
مختاری بیان کرد: همچنین چهار واگن مسافربری نیز به سفار ش شرکت رجاء در این مجموعه صنعتی تولید و هفته جاری به شرکت بهره بردار تحویل شد.
وی اظهار داشت: قیمت تمام شده واگن های مسافربری شرکت واگن پارس اراک در پی نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه افزایش دارد و به 60 میلیارد ریال رسیده است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون 230 انواع واگن باری لبه بلند، لبه کوتاه، چهار و 6 محوره و همچنین 6 دستگاه واگن مسافربری در این مجموعه صنعتی تولید و با تحویل به شرکت های بهره بردار به ناوگان ریلی کشور پیوشتند.
مختاری تاکید کرد: بیش از 80 درصد تولیدات شرکت واگن پارس بومی سازی شده و در صورت حمایت مسئولان ظرفیت تولید سالانه بیش از یکهزار انواع واگن در این شرکت وجود دارد.
وی توضیح داد: علاوه بر تولید انواع واگن مسافربری، باری و غله بر در شرکت واگن پارس اراک ظرفیت تولید و تعمیر لوکوموتیو نیز در این واحد تولیدی وجود دارد و در صورت اعتماد مسئولان و ارایه سفارش های بیشتر به این واحد تولیدی ظرفیت اشتغال قابل افزایش است.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 در اراک آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.