«علیرضا ایزدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 11 هتل، 50 مسافرخانه، چهار مهمانپذیر، 42 بین راهی و چهار سفره خانه سنتی در سال های پس از پیروزی انقلاب از سال 92 تاکنون در استان مرکزی ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: 14 واحد اقامتی در قبل از انقلاب در استان مرکزی وجود داشت که نشانه کم توجهی به صنعت درآمدزای گردشگری بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 104 طرح گردشگری از سال 92 تاکنون هر سال با میانگین سه تا 9 طرح در هر سال بعد از انقلاب در استان مرکزی ایجاد شده است درحالی که قبل از انقلاب 13 طرح گردشگری در استان وجود داشت.
ایزدی افزود: پنج اقامتگاه بوم گری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان مرکزی است و اکنون 39 درخواست ایجاد اقامتگاه بوم گردی در استان ثبت شده است.
وی اظهار داشت: 76 طرح گردشگری در حال ساخت با حجم سرمایه گذاری 31 هزار و 751 میلیارد و 900 میلیون ریال بعد از انقلاب اسلامی در استان ایجاد شده که برای چهار هزار و 582 نفر شغل ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: آشنایی با گذشته در بازدید از موزه ها محقق می شود که در این راستا بعد از انقلاب 12 موزه در شهرستان های استان مرکزی راه اندازی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مرمت یکهزار و 203 ابنیه تاریخی، ثبت 804 آثار ملی، ثبت یک اثر جهانی،ثبت 30 اثر مملموس معنوی، ثبت 15 اثر طبیعی، ثبت سه اثر منقول در حوزه میراث فرهنگی کارنامه این بخش در قبل از انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: مرمت 189 ابنیه تاریخی و ثبت ملی 73 اثر نیز قبل انقلاب اسلامی در حوزه میراث فرهنگی در استان محقق شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:پرداخت تسهیلات به سه هزار و 384 متقاضی، آموزش صنایع دستی به 6 هزار و 736 هنرجو، بیمه یکهزار و 975 هنرمند، تجهیز 28 کارگاه آموزشی، صدور مجوز مشاغل خانگی برای یکهزار و 226 نفر، اهدا 63 نشان ملی مرغوبیت صدور 10مهر اصالت جهانی، احیای هشت رشته صنایع دستی و راه اندازی 9 بازارچه دایمی صنایع دستی عملکرد صنایع دستی استان مرکزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان مرکزی است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 899 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.