«علی اکبر کریمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظار می رود که حمایت های مالی بیشتری از این طرح مادر تخصصی درمانی که علاوه بر استان مرکزی به مناطق همجوار سرویس دهی دارد، صورت بگیرد.
وی بیان کرد: آسانسور، موتورخانه و تاسیسات این طرح در حال حاضر مهمترین مشکل است که منابع مالی آن باید در اسرع وقت تامین شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان خیرساز زنان و زایمان اراک نیز به عنوان جایگزین بیمارستان قدیمی آیت الله طالقانی از پیشرفت خوبی برخوردار است و تاکنون حدود 100 میلیارد ریال توسط خیر آن هزینه شده است.
کریمی تصریح کرد: طبق وعده مسئولان وزارت بهداشت مقرر شد وزارت بهداشت و درمان برابر هزینه ای که خیران در این طرح دارند مساعدت مالی انجام دهند و انتظارمی رود که این تعهد هرچه سریعتر جامه عمل بپوشد.
وی عنوان کرد: بیمارستان خنداب با حمایت مسئولان راه اندازی شده اما به لحاظ تجهیزات و کادر پزشکی با کمبودهایی همراه است و علاوه بر آن استقرار یک دستگاه دیالیز در این مرکز درمانی ضروری است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیمارستان شهرستان کمیجان نیز به همت خیران ساخته و تجهیز شده، اما این مرکز نیز در بخش کادر پزشکی و تجهیزات کمبود دارد و نیاز به حمایت های ویژه دارد.
کریمی بیان کرد: انتظار است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مجوز جذب نیروی انسانی نگاه ویژه به مراکز درمانی استان مرکزی داشته باشد و تمهیدات جذب نیرو برای بیمارستان های در حال ساخت حضرت ولی عصر(عج) و زنان و زایمان اراک نیز اندیشیده شود.
وی اظهار داشت: اصلاح تعرفه خدمات دارویی در کتاب ارزش خدمات پزشکی از چند سال گذشته ثابت مانده است و اصلاح میزان سود دارو و توجه به بخش خصوصی در تولید دارو از درخواست های انجمن داروسازان استان مرکزی می باشد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.