«محمدتقی آبایی هزاوه» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تعاونی های فرش و کارگاه تولید کفش خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: این آمار با سایر بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نظیر بیمه شدگان مشاغل خاص، آزاد و اختیاری به 300 هزار بیمه شده می رسد.
وی ادامه داد: در سال جاری هفت هزار شغل توسط دستگاه های اجرایی ایجاد شده و در سامانه کارا ثبت شده اما این تعداد فراتر رفته و برخی از دستگاه ها شغل ایجاد کردند اما هنوز در سامانه ثبت نکردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: یک هزار و 500 مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون در این استان صادر شده که در مجموع 10 هزار شغل توسط دستگاه های مختلف اجرایی به منصه ظهور رسیده است.
آبایی هزاوه در خصوص شرکت های تعاونی ایجاد شده بعد از انقلاب اسلامی در این استان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 40 شرکت تعاونی در این استان راه اندازی شده بود.
وی ادامه داد: اکنون شمار شرکت های تعاونی این استان 100 برابر گذشته به بیش از پنج هزار شرکت تعاونی افزایش یافته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: راه اندازی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاونی از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی در بخش تعاون است.
وی ادامه داد: قانون بخشی به تعاون نیز از سال 1370 در کشور مورد توجه قرار گرفته و این بخش تاکنون در کشور و این استان دستاوردهای مطلوبی داشته است.
آبایی هزاوه بیان کرد: اگر چه نیمی از شرکت های تعاونی در این استان غیرفعال هستند اما تعاونی های موفقی در زمینه تولید و صادرات به خصوص در زمینه گل و گیاهان زینتی و ماهی زینتی فعال است.
بر اساس آخرین آمار 2 هزار قالیباف در شهرستان خمین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است و پنج کارگاه و شرکت تعاونی در زمنیه زیر انداز سنتی در آن فعال است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.