به گزارش ایرنا، «نیره‌سادات پیروزبخت» روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: جمهوری اسلامی در چهل سالگی انقلاب اسلامی در حوزه بین المللی توانسته با بهبود کیفیت کالاهای داخلی این رتبه را در بین 163 کشور جهان به دست آورد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سال 92 رتبه سی و دوم تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد را در بین کشورهای دنیا داشت که این شاخص در پنج سال اخیر 10 پله افزایش یافته است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: 32 هزار و 500 استاندارد در راستای نظارت بر اجرای استاندارد و افزایش کیفیت محصولات در حوزه های مختلف مواد غذایی، مصالح ساختمانی، خودرو، ایمنی و سلامت مردم تدوین شده که 13 هزار مورد آن معادل یک سوم در پنج سال اخیر تدوین شده است.
پیروزبخت از تصویب قانون جدید سازمان استاندارد ایران در سال جاری خبر داد و گفت: با تصویب این قانون فعالیت های مختلفی از جمله صدور گواهی حلال به در زمره ذبح دام و صید به این سازمان سپرده شده است.
وی گفت: سازمان استاندارد ایران در حوزه آزمایشگاهی مرجع است و سه هزار آزمایشگاه در بخش های مختلف خصوصی و دولتی شناسایی و با این سازمان همکاری دارند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: تدوین استاندارد در حوزه های مختلف شهربازی، آسانسور ها، مهد های کودک و مدارس از دیگر وظایف سازمان استاندارد ایران است و کنترل های انجام شده در زمینه میز و صندلی و بخاری مدارس، بازسازی و به روز رسانی وسایل گرمایشی مراکز آموزشی آموزش و پرورش را به همراه داشته است.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: استان مرکزی با دارا بودن سه هزار واحد صنعتی برای تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد نیازمند توجه ویژه و می طلبد که فعالیت های بیشتری در این استان انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سازمان استاندارد به عنوان دستگاه متولی و ناظر در زمینه تولید محصولات با کیفیت باید از سلامت، مهارت، تخصص، دانش روز، صداقت و امانت داری برخوردار باشد و با قدرت از سلامت مردم و جامعه دفاع کند.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: سازمان استاندارد ایران باید به افزایش کیفیت کالاهای صادراتی با هدف افزایش ارز آوری و حضور هرچه بیشتر محصولات داخلی در بازارهای بین المللی توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: نظارت بر افزایش کیفیت مواد غذایی مورد نیاز مردم، تولید تجهیزات، داروها و مواد بهداشتی مورد نیاز جامعه نیز باید در دستور کار مسئولان سازمان استاندارد ایران قرار گیرد.
امام جمعه اراک گفت: هزینه سربار از جمله مهمترین مشکلات خودروسازان داخلی است که باید در سایه نظارت بهینه حذف شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: خودروسازان داخلی باید با افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه ها ضمن تامین نیازهای داخلی در بازارهای بین المللی حضور فعال داشته باشند.
وی گفت: خودرو سازان داخلی با وجود نیروی کار و انرژی ارزان با کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت می توانند با سایر خودروسازان جهان رقابت داشته باشند.
664 واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.
1955/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.