به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین دلاوری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: سوگواری یاس نبوی از 17 تا 21 بهمن ماه جاری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری 53 همایش با حضور سخنرانان شاخص استانی و کشوری، برپایی شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) در 29 بقعه متبرکه، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 9 بقعه متبرکه، برپایی 12 خیمه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه های سوگواری یاس نبوی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: اعزام 257 مبلغ بومی و غیر بومی برای ارایه مشاوره های خانواده، کودک و نوجوان و برنامه های فرهنگی و سخنرانی در بقاع متبرکه، برپایی 22 ایستگاه همه واقف باشیم در راستای تشریح آثار و برکات وقف در بقاع متبرکه، استقرار 33 خیمه مشاوره خانواده و برگزاری 23 همایش ویژه دختران انقلاب در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این اداره کل در قالب سوگواری یاس نبوی است.
حجت الاسلام دلاوری در خصوص دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک اداره اوقاف و امور خیریه در استان مرکزی فعالیت می کرد اما امروز شهرستان های 12 گانه این استان میزبانی تشکیلات اوقاف و امور خیریه را دارند.
وی افزود: ساخت 6 هزار واحد مسکونی و تحویل به نیازمندان در قالب تعاونی های مسکن، ساخت مجتمع های تجاری از قبیل آسمان و سنا، ساخت مجتمع پزشکی نوین در کرهرود اراک، بازسازی 120 بقعه متبرکه ایجاد مزرعه هزار و 200 هکتاری، ایجاد مجتمع گاوداری 550 راسی، تولید گوشت و پرورش گوشفندو ایجاد زنجیره های کشاورزی با هدف بهینه سازی تولید و عرضه محصولات کشاورزی نیز از دیگر فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سال نو بیش از 700 سبد کالا از سوی این نهاد از محل موقوفات با نیت کمک به ایتام و نیارمندان در استان توزیع می شود.
پنج هزار و 500 موقوفه با نیات مختلف در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.