به گزارش ایرنا، برای آماده سازی این طرح ها که 63 مورد آن عمرانی و 17 طرح اقتصادی است در مجموع 48 میلیارد و 700 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 324 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.
مهمترین طرح های اقتصادی دلیجان که با حضور استاندار مرکزی بهره برداری شد، 2 طرح آبخیزداری بود که در حوزه آبخیز مشهد اردهال و جاسب اجرایی شد.
عملیات گابیون بندی حوزه آبخیز مشهد اردهال با حجم یک هزار و 962 متر مکعب در رودخانه روستای بهار اردهال و روستای ریجان با اعتبار 6 میلیارد و 20 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شد.
در طرح دیگر آبخیزداری، 25 مورد بندگابیون در طول دره بهار اردهال حوزه مشهد اردهال و رودخانه روستای ریجان به اجرا در آمد.
عملیات گابیون بندی حوزه آبخیز جاسب با حجم 800 متر مکعب در رودخانه روستای وسقونقان و هرازجان با اعتبار 2 میلیارد و 50 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شد.
طی این پروژه، 3 مورد بند گابیون در طول رودخانه وسقونقان و هرازجان ساخته شد.
در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر هشت طرح کشاورزی در حوزه کشت گیاهان دارویی، پرورش، بسته بندی و قطعه بندی طیور، گوسفند داشتی ، پرورش ماهی سردابی و زینتی نیز بهره برداری شد.
هفت طرح آبرسانی روستایی نیز با حضور مسئولان به بهره برداری رسید که با اجرای این طرح ها، ساکنان روستاهای دهک، مهدی آباد، جوشق، دوریدان، و سقونقان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند و خط انتقال آب به شهرک صنعتی و ایستگاه پمپاژ آب دلیجان نیز راه اندازی شد.
150 برنامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در دهه فجر امسال در دلیجان برگزار می شود.
دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت است.
7277/9930
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.