«محسن کریمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات اجرایی این موزه سال 95 کلید خورده و تاکنون 99 میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل آن صرف شده است.
وی اظهار کرد: تهیه نقشه، خاکبرداری، گودبرداری، سفت کاری، اسکلت بندی و کف سازی موزه بزرگ اراک تمام شده و این طرح عمرانی برای اجرای عملیات نماکاری، نازک کاری، تامین تجهیزات، محوطه سازی و روشنایی نیازمند تخصیص اعتبار است.
وی توضیح داد: اعتبار این طرح امسال 36 میلیارد ریال اعتبار تعیین شده اما هنوز تخصیص نیافته است.
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: افزایش قیمت ها باعث شده محاسبات پیش بینی هزینه اتمام عملیات ساخت موزه بزرگ اراک تغییر یابد.
کریمی افزود: 40 میلیارد ریال اعتبار پارسال برای ساخت موزه اراک تخصیص یافت و در صورت تخصیص رقم اعتبار امسال این طرح مهم فرهنگی 2 سال آینده بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی موزه بزرگ اراک در زمینی به وسعت چهار هزار و 700 متر مربع با زیربنای 10 هزار مترمربع در چهار طبقه انجام می شود که دارای بخش های گالری فرش، گالری جلوه های جنگ، کتابخانه و بخش های اداری است.
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با تکمیل و راه اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان استان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن ها نگهداری می‌شود.
کریمی افزود: بخش های مردم شناسی، باستان شناسی و فرهنگی در موزه بزرگ اراک پیش بینی شده است.
هشت موزه دولتی و 2 موزه خصوصی در استان مرکزی وجود دارد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.