«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی ها حاکی از ورود یک سامانه بارشی از مناطق شمال غرب کشور است که موجب ناپایداری هوا و بارش برف و باران در بخش هایی از کشور می شود و این سامانه استان مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
وی بیان کرد: فعالیت این سامانه به شمالی شدن جریانات جوی دامن می زند و پیامدهای آن در استان مرکزی موجب بارش برف و در مناطق گرمتر استان به صورت برف، باران و وزش باد است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وضعیت هوای این استان تا اواخر وقت شنبه به صورت نیمه ابری تا ابری در نواحی نیمه شمال و غرب استان همراه با بارش برف و باران و وزش باداست.
مرادی توضیح داد: هوای این استان در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با رگبار، وزش باد و کاهش دما است و در روز دوشنبه نیز آسمان استان کمی تا قسمتی ابری و در مناطق مستعد مه آلودگی پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: احتمال کولاک، لغرندگی و یخ زدگی در مناطق کوهستانی و سردسیر، مه آلودگی، کاهش دید و کاهش دما وجود دارد که انتظار است فعالان کشاورزی نکات لازم حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات را مورد توجه قرار دهند و تدابیر لازم در خصوص امدادرسانی در جاده ها اندیشیده شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی عنوان کرد: ساوه با بیشینه دمای 15 و هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای 2 و چهار دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت اخیر بوده است.
228 و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.