نصب پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی شده و آذین معابر و بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی از جمله برنامه هایی است که برای آیین های 12 بهمن ماه با حضور مسئولان استانی و اقشار مردم در خمین تدارک شده است.
خانه امام خمینی (ره) به عنوان مامن و کانون دوستداران و عاشقان روح الله شده آماده سازی شده تا یاران انقلاب بار دیگر با حضور در این مکان با آرمان های نظام اسلامی تجدید بیعت کنند.
کاروان های زائران بیت قدیمی امام راحل در آستانه دهه فرخنده فجر به خمین می آیند تا در آیین های 12 بهمن ماه شرکت کنند.
مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین گفت: خانه قدیمی و معنوی امام خمینی از هفته جاری با مشارکت گروه های مردمی غبارروبی و عطرافشانی شده و آمادگی برای آیینهای گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و میزبان کاروان های زیارتی از سراسر کشور فراهم شده است.
حجت الاسلام سید «جواد رضوی» افزود: دانش آموزان و بسیجیان در قالب اردوهای زیارتی در هفته جاری به این خانه آمدند تا در این مکان معنوی یکبار دیگر با معمار کبیر انقلاب تجدید میثاق کنند.
وی بیان کرد: ایستگاه صلواتی، نمایشگاه نقاشی، عکس و خوشنویسی در این خانه قدیمی برپا شده و مورد بازید اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: 30 برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در دهه فجر امسال با حضور مسئولان استان در بیت تاریخی امام راحل برگزار می شود.
مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین اظهارداشت: برگزاری شورای اداری استان با حضور مدیران ارشد استانی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و جمعی از مسئولان محلی در سالگرد ورود تاریخی امام راحل در زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می شود.
حجت الاسلام رضوی بیان کرد: نواختن سرود ملی و زنگ انقلاب، گلباران خانه تاریخی امام خمینی (ره) توسط تشکل های دانش آموزی از دیگر ویژه برنامه های نخستین روز از آیین های چهل سالگی نظام اسلامی در خمین است.
وی بیان کرد: حضور ورزشکاران، دانشجویان، دانش آموزان استان اصفهان در آیین گلباران بیت تاریخی امام راحل، برپایی نمایشگاه و تصاویر امام و انقلاب، سفر مدیر کل بانک مهر اقتصاد نوین و بررسی مشکلات بانکی، برگزاری ایستگاه نقاشی و خوشنویسی، گرامیداشت انقلاب ویژه پیشکسوتان آموزش و پرورش و جشن انقلاب ویژه کارکنان شهرداری در شامگاه 22 بهمن از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این شهرستان است.
حجت الاسلام رضوی افزود: 2 هزار بسته فرهنگی شامل لوح فشرده، تصاویر دهه فجر و زندگی نامه امام راحل نیز در این ایام بین نهادهای دولتی، زایران و علاقه مندان توزیع می شود.
وی گفت: قسمت های مختلف خانه تاریخی امام راحل، منزل موروثی ایشان و خانه آیت الله پسندیده برادر امام (ره) در دهه فجر مورد بازدید عموم قرارمی گیرد.
فرماندار خمین گفت: ویژه برنامه های دهه فجر هر سال به صورت خودجوش توسط مردم انجام شده و مردم خمین در مناسبت های مختلف نشان دادند همیشه در صحنه و پشتیبان ولایت فقیه هستند.
«احمد طهرانی» با اشاره به تشکیل 16 کمیته به منظور برگزاری دهه فجر امسال افزود: خمین در چهل سالگی انقلاب میزبان بیش از 300 برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.