دکتر «جواد جواهری» روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: بهبود و تقویت شاخص های بهداشتی یکی از بزرگترین دستاوردی ارزشمند پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم این شهرستان است.
وی ادامه داد: با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه بهداشت در راستای پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم، سطح بهداشت و درمان این شهرستان بهبود یافته است.
وی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با تجهیزات پیشرفته، 49 خانه بهداشت، 13 مرکز خدمات جامع سلامت و چهار پایگاه سلامت با پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان راه اندازی، مرمت و بهسازی شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: با فراهم کردن این زیر ساخت ها میزان دسترسی به خدمات بهداشتی به 100 درصد رسیده است.
دکتر جواهری افزود: اکنون تعداد پزشک عمومی از پنج به 50 پزشک و تعداد پزشکان متخصص از سه تخصص به 35 متخصص معادل 10 برابر در چهار دهه گذشته افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در سال 71 دانشکده پرستاری در خمین با یک رشته پرستاری و 25 دانشجو راه اندازی شد که با افزوده شدن رشته های تحصیلی در سال های اخیر، پنج رشته با 400 دانشجو فعال است.
وی افزود: با ارتقای شبکه بهداشت و درمان به دانشکده و برخورداری از اعتبار ملی و شاکله سازمانی در سال 95 تحول بزرگ دیگری در حوزه بهداشت و درمان خمین روی داد.
وی گفت: اینک تعداد هیات علمی نسبت به 2 سال گذشته با رشد چهار برابری به 20 نفر افزایش یافته است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین گفت: اجرای برنامه تحول نظام سلامت نیز چهره بهداشتی و درمانی این شهرستان و شاخص های بهداشتی را متحول کرد.
دکتر جواهری افزود: نوسازی فضای بیمارستان امام خمینی (ره) با قدمت 40 ساله از دستاوردهای ارزشمند دیگر با برنامه تحول نظام سلامت است که رضایت مندی شهروندان را در پی داشته است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: تجهیز بخش آی سی یو، رادیولوژی پیشرفته، تجهیز اتاق عمل به دستگاه های نوین، تجهیز آزمایشگاه و نوسازی بخش های زایشگاه، آزمایشگاه و اتاق عمل تنها بیمارستان این شهرستان در سال های اخیر در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.
دکتر جواهری افزود: کلینیک تخصصی شهرستان خمین به عنوان نخستین کلینیک ویژه بیمارستانی در استان مرکزی 2 سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی گفت: بر اساس یک طرح پژوهشی میزان رضایت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی به 80 درصد رسیده و شکایت های رسیده به سامانه شکایت دانشکده نیز کاهش یافته است.
شهرستان خمین زادگاه امام راحل در جنوب استان مرکزی قرار دارد و با 105هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری و ضریب اشتغال تخت 76 درصدی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.