به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در هشتمین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی افزود: بانوان با توجه به توانمندی های مختلف باید در جایگاه های ارزشمندی انجام وظیفه کنند.
وی اظهار داشت: تصمیم گیری در حوزه زنان و خانواده یکی از وظایف نشست های حوزه بانوان و خانواده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دبیرخانه کارگروه بانوان باید نیازها و موانع را بررسی و در نشست کارگروه اقدامات بین بخشی را مورد قرار دهد.
اکرمی، با انتقاد از ارایه موضوع های تئوری در کارگروه ها افزود: اعضا در کارگروه های استان از ارایه گزارش عملکری اجتناب کنند و با بیان مشکلات و ارایه راه حل به وظایف سازمانی نزدیکتر شوند.
وی اظهار داشت: بررسی مشکلات و اولویت جامعه هدف، در کارگروه بانوان می تواند رفع مشکلات را سرعت دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جای نماینده جامعه زنان در کارگروه امور بانوان و خانواده استان مرکزی خالی است و باید از این طیف یک نماینده در نشست ها حضور داشته باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: سند ارتقا وضعیت زنان در خانواده استان مرکزی در بین 31 استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورد تایید قرار گرفته است.
«زهرا فرجی» افزود: در این سند مشکلات، موانع، ظرفیت و پتانسیل های حوزه زنان در شهرستان های استان توسط تیم کارشناسی به مدت یک سال مورد بررسی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در مرحله پایش نقاط قوت و ضعف این سند در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اولویت بندی شده است تا در نهایت راهکار مدیریت نتیجه محور در این سند تدوین شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: قرار است این سند با حضور معاون ریاست جمهوری به استان ها ابلاغ شود.
مجری سند ارتقا وضعیت زنان در خانواده استان مرکزی گفت: این سند در 16 شاخص نشان داده که وضعیت زنان استان نسبت به کشور، چه ضعف هایی دارد.
«فریبا عسگری» افزود: این سند در بخش های ارزیابی وضع موجود زنان و خانواده، فهرست بندی مشکلات، اولویت بندی مسائل، تجزیه و تحلیل وو ارایه راهکار استوار است.
وی اظهار داشت: بر اساس این سند، در حوزه طلاق اراک، خمین و محلات بیشترین فراوانی را در استان دارا هستند.
مجری سند ارتقا وضعیت زنان در خانواده استان مرکزی گفت: در مولفه پایین بودن نرخ ازدواج شهرستان های زرندیه و فراهان رتبه نخست را دارند.
وی اظهار داشت: این سند نشان داده است که بالابودن مصرف دخانیات در ساوه علت اصلی عامل طلاق است.
مجری سند ارتقا وضعیت زنان در خانواده این استان مرکزی گفت: براساس تحقیقات موجود، ناهنجاری هایی اجتماعی زنان در استان کاهش داشته و عمومیت ازدواج دختران نیز در استان افزایش یافته است.
عسگری افزود: این سند نشان داده است نرخ اشتغال زنان دارای تحصیلات عالیه در استان مرکزی نیز رشد داشته است.
۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.