به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در آیین تشکیل جامعه روحانیت مبارز استان مرکزی، افزود: تشکل های شناسنامه دار سرمایه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور هستند و نظام اسلامی نیازمند زنجیره ای از احزاب قدرتمند است که بر محور ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی و با تکیه بر وحدت و همگرایی آهنگ توسعه را سریع تر کرده و هر گام آنان در سازندگی و رشد کشور دشمنان را مایوس تر کند.
وی ادامه داد: نبود شاخه ای از تشکل جامعه روحانیت مبارز در استان مرکزی از سال ها پیش احساس می شد و استان عالم پرور مرکزی نیازمند تشکلی منسجم برای روحانیان بود تا سهم و نقش این قشر از جامعه را در مناسبات هدفمند تقویت کند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: تشکل جامعه روحانیت از بدو شکل گیری مکتب انقلاب اسلامی در سال های 1341 و 1342 همواره در صحنه بوده و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و شبکه ارتباطی وسیع چهره به چهره ای که در اختیار داشته در راهبری آرمان های انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: جامعه روحانیت نقش برجسته و تاثیرگذاری در تشریح زوایای پیروزی انقلاب اسلامی داردو طلاب و روحانیون استان مرکزی باید در قالب جامعه روحانیت مبارز به صورت علمی و کاربردی نسبت به تبیین این مهم در جامعه بپردازد.
وی ادامه داد: جامعه روحانیت مبارز حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از استان های کشور از قبیل اصفهان، فارس و تهران تشکیل و در پیشبرد اندیشه های انقلابی مردم موثر بوده اند اما این تشکل تا کنون در استان مرکزی تشکیل نشده و با توجه به شرایط حساس کشور و توطئه های فرهنگی دشمنان کمبود این تشکل به شدت احساس می شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: دشمنان نظام اسلامی اندیشه و اعتقادات جوانان کشور را نشانه گرفته اند و در این شرایط نقش روحانیت در خنثی سازی این توطئه های دشمنان بیش از پیش احساس می شود.
در این آیین آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» به عنوان رئیس و حجج اسلام «کاظم سپاسی»، سید «احمد میر مهدی»، سید «عبدالله محمودی»، «مصطفی اوحدی»، «اسماعیل عظیمی» و «علیرضا اسفندیاری» نیز به عنوان اعضای هیات رئیسه جامعه روحانیت مبارز شاخه استان مرکزی معرفی شدند.
حجج اسلام «کاظم سپاسی» به عنوان سخنگو و «اسماعیل عظیمی» به عنوان دبیر جامعه روحانیت مبارز استان مرکزی معرفی شدند.
بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 33 حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.