‍«محمد حسینی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان منابع مالی با توجه به شرایط خاص کشور و از محل اسناد خزانه بند(ب) و انتقال آن به بند (ح) با تصویب اصلاحات بودجه ای در صحن علنی مجلس قابل پرداخت است.
وی اظهار داشت: در اصلاحات بودجه ای اخیر مجلس همچنین موضوع امهال تسهیلات در قالب بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 97 مطرح شد که محوریت آن شامل بخشودگی جرایم بانکی تولیدکنندگان در لایحه بودجه سال 98 بود و پس از تصویب در کمیسیون تلفیق بودجه، نمایندگان با حذف این موضوع از قانون بودجه 97 موافقت نکردند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت ادامه داد: بند (ط) تبصره 16 در خصوص بخشودگی تسهیلات زیر 100 میلیون تومان اصلاح و مصوب شده است که برای تایید به شورای نگهبان ارجاع شود.
حسینی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از اصلاحات بودجه 97 منفک شدن عوارض فروش سوخت موضوع تبصره 14 قانون بودجه و پیوست آن به هدفمند کردن یارانه ها بود.
وی توضیح داد: منابع مالی اشاره شده مربوط به عوارض شهرداری ها است که تغییرات مذکور مشکلاتی را در این راستا ایجاد کرده بود و در اصلاحات صورت گرفته سه هزار و 200 میلیارد تومان برای این بخش دیده شده تا شهرداری ها در مخارج پایان سال با معضلی مواجه نشوند.
حسینی گفت: تمامی شرکت های دولتی و بانک ها مکلف شده اند 50 درصد سود سهام پیش بینی شده در لایحه بودجه را به همراه مالیات به صورت یک دوازدهم پرداخت کنند.
وی افزود: سال گذشته دولت 10 هزار میلیارد تومان از تسعیر نرخ ارز دیده بود که این مهم در کمیسیون تلفیق حذف شده و چنانچه افزایش نرخ ارز نسبت به نرخ محاسباتی در بودجه و درآمد بانک مرکزی محاسبه شود، از بانک مرکزی سود سهام و مالیات اخذ می شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت خاطر نشان کرد: با این حساب سود سهام بانک مرکزی 10 هزار میلیارد تومان و مالیات آن پنج هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در مجموع 15هزار میلیارد تومان از افزایش درآمدهای حاصل نرخ ارز درآمد بانک های مرکزی لحاظ می شود.
حسینی توضیح داد: اصلاح بودجه سال 97 در آذر ماه جاری با 10 بند به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و به شورای نگهبان ارسال شد.
وی توضیح داد: شورای نگهبان در بررسی های خود ایراد کلی به اصلاح بودجه گرفت و بندهایی از آن را مغایر با اصل 52 قانون اساسی دانست.
حسینی بیان کرد: بودجه سالانه کشور به ترتیبی که در قانون مقرر می‏شود از طرف دولت تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌شود و هر گونه تغییر در ارقام بودجه نیز تابع قانون است.‏
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که یک کرسی آن متعلق به شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان است.
6013/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.