«محمد جعفرپور» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این تخفیف 50 درصدی از سال 87 تاکنون با مصوبه شورای اسلامی کلانشهر اراک و از محل عوارض شهرداری این شهر با هدف بهسازی و ترمیم بافت های فرسوده و ترغیب ساکنان محله های حاشیه ای به ساخت بناهای نامستحکم اعمال شده است.
وی خاطرنشان کرد: 790 هکتار از مساحت کلانشهر اراک بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است که تخفیف 50 درصدی عوارض صدور پروانه ساخت تاکنون برای منازل مستقر در 14 هکتار آن عملیاتی شده و انتظار می رود که ساکنان این محله ها از فرصت پیش آمده بیشتر استفاده کنند.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری استان مرکزی ادامه داد: مطالعات حاکی از آن است که 54 هزار و 205 واحد مسکونی در قالب یکهزار و 458 بلوک شهری اراک در زمره سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده محسوب می شوند و نیاز به اصلاحات اساسی و نوسازی دارند.
جعفرپور عنوان کرد: شهرداری اراک به معاونت شهرسازی پیشنهاد کرده که برای شتاب بخشی در مشارکت ساکنان مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده در نوسازی مسکن علاوه بر تخفیف عوارض صدور پروانه ، مجور یک طبقه بیشتر را در تراکم بدهند.
وی توضیح داد: کوی امام علی (ع)، کوی سجادیه، کوی ولیعصر، خیابان مشهد، ولی آباد و صالح آباد، 20 و 20 متری میقان و کوی ابوالفضل به عوان سکونتگاه های غیررسمی کلانشهر اراک هستند.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری اراک اضافه کرد: برابر مستندات موجود محله های بافت های فرسوده این کلانشهر نیز در کوی رودکی، داوران، بافت تاریخی و مرکزی اراک ، خیابان ادبجو،کوی کرهرود و سنجان هدفگذاری شده است.
26 درصد از مساحت کلانشهر اراک را سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده تشکیل داده است و 32 درصد از جمعیت شهری ساکن این مناطق هستند.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.