به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز یکشنبه در شورای عالی مهارت استان مرکزی افزود: ارایه دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار باید در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: سالانه 40 هزار نفر از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استان بهره مند می شوند اما درصد کمی از این افراد به اشتغال پایدار دست پیدا می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: شیوه کنونی در ارایه آموزش های مهارتی استان نتوانسته پاسخگویی نیاز بازار و جذب افراد جویای کار باشد بنابراین نیاز است این روش آموزشی بازنگری شود.
فرخی افزود: افزایش تعداد گواهی مهارت فنی و حرفه ای توسط افراد جویای کار نشان دهنده نقص در آموزش و مسیر پس از آن است.
وی اظهار داشت: فضای کسب و کار کنونی جامعه نیاز به اشتغال جمعی دارد زیرا اشتغال فردی جوابگو نیست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: آموزش فنی و حرفه ای در کنار آموزش رسمی می تواند نیازهای مهارتی جامعه را در بخش های مختلف تامین کند.
«سعیدرضا شاه محمدی» افزود: چهار درصد از ورودی مراکز فنی و حرفه ای دانش آموختگان کار و دانش هستند که این تعداد نیز موفق به دست یابی به شغل مناسب نمی شوند.
وی اظهار اشت: 18 هزار نفر از بخش خصوصی و 23 هزار نفر از بخش دولتی برای کسب مهارت به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: سند آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، اجرای آموزش های تقاضا محور، تعامل و هم افزایی با متولیان و توسعه عدالت اجتماعی برای چهار گروه هدف در استان تدوین شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: موازی کاری در آموزش یکی از مشکلات این حوزه است.
«علیرضا ایزدی» افزود: پنج نهاد متولی آموزش در صنعت فرش هستند که تعدد این مجموعه بر کیفیت اثرگذاشته و نتایج قابل قبولی نداشته است.
وی اظهار داشت: سرفصل های آموزش و مهارتی باید براساس اقلیم استان طراحی و برای آن برنامه ریزی تدوین شود.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 270 آموزشگاه آزاد و 20 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان بر عهده دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.