فرماندار خمین در این خصوص به ایرنا گفت: رانندگان آژانس های تاکسی تلفنی نسبت به فعالیت تاکسی های اینترنتی اعتراض داشتند و از مسئولان خواستند تا این بخش را ساماندهی کنند.
«احمد طهرانی» اضافه کرد: تعداد تاکسی هایی که در شهر خمین فعالیت می کنند بسیار زیاد است و رانندگان تاکسی درآمد کافی برای امرارمعاش را ندارند.
وی اظهار داشت: اولویت اصلی حمل و نقل شهرستان، نیروهای بومی است و به هیچ عنوان هیچ گونه شرکت مسافربری بدون مجوز در سطح شهرستان اجازه جابجایی مسافران را ندارد.
وی بیان کرد: نرخ مصوب شورای نرخ گذاری شهرستان باید برای همه اجرایی شود و ضمن اینکه همه رانندگان باید کارت صلاحیت داشته باشند.
شهردار خمین نیز گفت: نمایندگی تاکسی اینترنتی با مجوز از اتحادیه در این شهر فعال شده و تحت نظارت شهرداری نیستند.
«ابوالفضل مرتضیان» افزود: تاکسی داران خمین همگی دارای مجوز و دفترچه فعالیت هستند و فعالیت آنها در شهر موردی ندارد و تحت کنترل سازمان حمل و نقل هستند.
وی گفت: خمین 305 دستگاه تاکسی ناوگان درون شهری دارد مهمترین مشکل تاکسی داران خمین درآمد محدود و نبود چتر بیمه تامین اجتماعی است که باید برای آن چاره سازی شود.
مرتضیان اظهارداشت: بر اساس شاخص جهانی به ازای هر 300 نفر یک تاکسی و برابر استاندارد کشور برای هر یک هزار نفر باید یک دستگاه تاکسی فعالیت داشته باشد.
وی عنوان کرد: هم اکنون شاخص برخورداری از خدمات ناوگان درون شهری برای خمین چهار برابر میانگین کشوری و معادل هر 250 نفر یک تاکسی است که برنامه هیات مدیره سازمان حمل و نقل همگانی این شهر توقف افزایش شمار تاکسی است.
شهرستان خمین دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 70 هزار نفر آن ساکن شهر هستند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.