«محمد جواد قربانیان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارزش ریالی کالاهای احتکار شده بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال برآورد می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 250 گزارش احتکار، اختفاء و امتناع از عرضه کالا به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال شد که بعد از بررسی های اولیه بسیاری از این کالاها مشمول قانون احتکار نمی شد که در نهایت 21 پرونده احتکار تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: 30 هزار و 742 مورد بازرسی امسال از واحدهای صنفی نقاط مختلف استان مرکزی انجام شد که در نهایت برای یک هزار و 861 واحد پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
قربانیان بیان کرد: به طور متوسط از هر یکصد واحد صنفی استان مرکزی که مورد بازرسی قرار گرفته اند 6 و پنج صدم به تشکیل پرونده منجر شده است.
وی ادامه داد: میزان تخلف در شهرستان های 12 گانه استان مرکزی متغیر است به طوری که در اراک این مهم با 12 و نیم درصد و شهرستان های خمین، دلیجان، محلات، ساوه و شازند نیز بیش از 6 درصد برآورد می شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: متوسط تخلف یابی کشوری از هر یکصد واحد بازرسی شده پنج درصد است در صورتی که میزان تخلف یابی استان مرکزی به خصوص در مرکز استان در بسیاری از موارد به 120 درصد هم می رسد.
قربانیان بیان کرد: علاوه بر گشت ویژه بازرسی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و نظارت بر اماکن عمومی ناجا، بیش از 20 تیم به صورت مجزا و شبانه روزی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت اصناف مختلف نظارت می کنند.
ناظران سازمان صنعت معدن و تجارت همواره بر بازار نظارت دارند، در کنار این نظارت مستمر، مردم نیز شکایت های خود را از طریق سامانه 124 اطلاع می دهند.
بیش از 70 هزار واحد صنفی در استان مرکزی فعالیت اقتصادی دارند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.